اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کوهنورد کرمانشاهی آخرین صعود خود را با مرگ پایان داد

«ایرج محمدی»، کوهنورد و مربی ارزنده استان کرمانشاه در ارتفاعات کوه پروا با سقوط از ارتفاع ۳۵ تا ۴۰ متری، جان خود را از دست داد.

کوهنورد کرمانشاهی آخرین صعود خود را با مرگ پایان داد

محمد‌باقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد:  روز  جمعه طی تماس تلفنی مردم با مرکز ۱۱۲ خبری مبنی بر سقوط یک کوهنورد و مصدومیت ۲ نفر در مسیر سه کل بارزگان بین کل یک و دو در ارتفاعات کوه پراو کرمانشاه دریافت و جلسه هماهنگی اعزام تیم های عملیاتی برای یافتن آنان با حضور معاونین امداد و نجات، منابع انسانی و رییس اداره عملیات انجام شد.

وی افزود: به سرعت هماهنگی‌های لازم برای اعزام تیم‌های عملیاتی این جمعیت با بالگرد به محل حادثه صورت گرفت، اما به علت شرایط جوی و آب و هوایی حاکم در منطقه و کوه پراو، امکان پرواز بالگرد امداد هوایی میسر نشد. و از این‌رو ۲ تیم ارزیاب پشتیبان به صورت زمینی به منطقه عازم شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه تصریح کرد: دو تیم از نیرو‌های امداد و نجات کوهستان به منطقه اعزام و موفق شدند یکی از کوهنوردان را نجات دهند. اما فرد دیگر به دلیل  سقوط از ارتفاع ۳۵ تا ۴۰ متری در داخل حفره‌ای در کوه گیر افتاده است.

وی ادامه داد: با تاریک شدن هوا و شرایط جوی حاکم بر منطقه عملیات جستجو و نجات متوقف و ادامه آن به روز بعد (شنبه) موکول شد.

محمدی اضافه کرد: شرایط جوی روز گذشته نیز برای به پرواز در آمدن بالگرد و امداد هوایی مناسب نبود؛ لذا تیم‌های امداد و نجات کوهستان متشکل از ۱۵ نفر از امدادگران این جمعیت و هیأت کوهنوردی مجددا به صورت زمینی حرکت کردند.

وی گفت: عصر روز گذشته دیگر کوهنورد را که به دلیل  سقوط از ارتفاع ۳۵ تا ۴۰ متری جان خود را از دست داده و در داخل حفره‌ای در کوه گیر بود پیدا شد، البته هم‌اکنون امکان دسترسی اولیه امکان‌پذیر شده و تیم‌های مستقر شده در منطقه در حال تلاش برای انتقال جسد این کوهنورد از محل حادثه هستند.

گفتنی است، سرپرست ورزش و جوانان طی پیامی درگذشت این مربی کوهنوردی استان کرمانشاه در قله پراو را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

حادثه تأسف‌برانگیز درگذشت زنده‌یاد«ایرج محمدی» از کوهنوردان و مربیان ارزنده  استان در ارتفاعات پراو موجب تأثر و تألم شد.

این مصیبت اندوه‌بار را به خانواده‌ محترم این عزیز، جامعه ورزش استان تسلیت و از خداوند بزرگ برای آن مرحوم غفران و برای بازماندگان داغدار صبر و اجر مسألت دارم.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول