اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

گرانی حمل‌ونقل دریایی، انتقال کشتی به کشتی نفت روسیه را افزایش داد

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه محموله‌های نفتی روسیه، هزینه‌های حمل‌ونقل دریایی را بالا برده و این موضوع سبب شد تا انتقال کشتی به کشتی نفت اورال روسیه رکورد بزند.

گرانی حمل‌ونقل دریایی، انتقال کشتی به کشتی نفت روسیه را افزایش داد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، بلومبرگ با استناد به آمارهای رهیابی نفتکش ها نوشت، انتقال کشتی به کشتی نفت روسیه در آغاز ماه ژانویه در بحبوحه افزایش هزینه‌های حمل و نقل ناشی از تحریم‌های اتحادیه اروپا، رکود بی سابقه‌ای ثبت کرده است.

انتقال کشتی به کشتی نفت (STS) یک روش معمول تجارت نفت است و معمولا برای انتقال نفت خام یا فرآورده‌های نفتی از کشتی‌های بزرگ به کشتی های کوچک تر در دریا استفاده می شود.

به نوشته این خبرگزاری، پنج نفتکش بسیار غول پیکر موسوم به VLCC که بزرگ ترین کشتی های صنعت نفت به شمار می روند، تاکنون در انتقال کشتی به کشتی نفت اورال مشارکت داشته اند.

بر اساس آمارهای رهیابی نفتکش ها، به طور کلی 19 میلیون بشکه نفت اورال روسبه در ماه های دسامبر و ژانویه منتقل شده اند. رقم انتقال کشتی به کشتی در ماه ژانویه به رکورد 14 میلیون بشکه رسیده است.

به دنبال تحریم های غرب بر صادرات نفت روسیه، انتقال در دریا، راه به صرفه تری برای تحویل نفت روسیه به مشتریان محسوب می شود.

ممنوعیت محموله های نفتی روسیه به همراه تعیین سقف قیمتی 60 دلار برای آنها که توسط اتحادیه اروپا، گروه هفت و استرالیا در 5 دسامبر اجرایی شد. . تحریم دیگری که تقریباً تمام واردات محصولات نفتی روسیه را ممنوع می کند، از 5 فوریه آغاز می شود.

این اقدامات، هزینه های حمل و نقل دریایی از جمله بیمه را افزایش داده و به کمبود کشتی منجر شده است. در عین حال، کشتی هایی که در انتقال کشتی به کشتی در دریا مشارکت می کنند، درصورتی که محموله های نفتی شان با قیمت زیر 60 دلار خریداری شده باشند، اجازه دارند، خدمات بیمه دریافت کنند.

نقاط مهم برای انتقال کشتی به کشتی مکان هایی مانند شهر سئوتا در ساحل شمالی آفریقا و بندر یونانی کالاماتا هستند.داده های ردیابی ماهواره ای نشان می دهد که بیشتر نفت خام اورال روسیه در از شهر سئوتا به آسیا می رود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول