اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

آماده سازی ۱۲۳ مرکز اقامتی در ایلام جهت پذیرایی از مسافران نوروزی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: ۱۲۳ مرکز اقامتی برای اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی ۱۴۰۲ پیش بینی شده است.

آماده سازی ۱۲۳ مرکز اقامتی در ایلام جهت پذیرایی از مسافران نوروزی

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، فرزاد شریفی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام صنایع امروز در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان ایلام با اشاره با اقدامات ویژه ستادهای اجرایی هماهنگی خدمات سفر در ماه مبارک رمضان گفت: الزام به رعایت شئونات ماه مبارک توسط کلیه مراکز اقامتی و پذیرایی، پذیرایی از میهمانان با افطار ساده در مراکز اقامتی و ... از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به تقارن نوروز و رمضان و برگزاری آیین ها و رسومات مذهبی این ماه در استان ها از چهارم فروردین افزود: در ساعات شلوع نزدیک به اذان در سطح شهرها طرح های ترافیکی شکل می گیرد که استقرار گشت های انتظامی برای ساعات پس از افطار در پارک ها و تفرجگاه ها ضرورت دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: مدارس، مساجد و حسینیه های سطح استان با همکاری آموزش و پرورش و اداره کل اوقاف و امور خیریه در ایام نوروزی نیز آمادگی لازم را برای حضور گردشگران دارند.

شریفی گفت: دائر کردن بازارچه های موقت صنایع دستی ، بهره گیری از توان تشکل های خصوصی و سازمان های مردم نهاد، استقرار راهنمایان مجوزدار در اماکن تاریخی و فرهنگی، توسعه پایگاه های میراث فرهنگی در محل آثار تاریخی مهم و معرفی و شناسایی آثار و جاذبه های گردشگری استان از جمله فعالیت هایی است که در دستور کار میراث فرهنگی و گردشگری استان قرار گرفته است.

وی با بیان این که توسعه گردشگری داخلی و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارایه خدمات مناسب سفر برای اقشار مختلف است تصریح کرد: نوروز سال جاری یک نوروز متفاوت با سال های گذشته خواهد بود چرا که با ایام ماه مبارک رمضان مصادف است، تاکید کرد: هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی در استان برای ارایه خدمات بهتر در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام با بیان اینکه تعداد هتل ها در سطح استان ۱۰ واحد است، اضافه کرد: سه مهمانپذیر، ۵۶ واحد بوم‌گردی و ۵۴ واحد خانه مهمان نیز در استان ایلام آمادگی خدمات رسانی به مردم را در ایام نوروز دارند و در مجموع ۱۲۳ مرکز برای اسکان و پذیرایی از مسافران پیش بینی شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول