اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اختلاف قیمت در داخل و خارج قاچاق سوخت را جذاب می‌‌کند/ خودروهای شوتی نقره‌داغ می‌شوند

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به سودآوری قاچاق سوخت و تفاوت قیمت آن در داخل و خارج کشور گفت: از ابتدای امسال ۲ هزار و ۵۵۳ خودرو حامل سوخت قاچاق توقیف و ۲ هزار و ۷۵۵ نفر نیز به جرم قاچاق سوخت دستگیر شده‌اند.

اختلاف قیمت در داخل و خارج قاچاق سوخت را جذاب می‌‌کند/ خودروهای شوتی نقره‌داغ می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سرهنگ جواد بخشی رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی امروز در نشست خبری گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: از مهمترین ماموریت‌های این حوزه می‌توان به پیش‌بینی، پیشگیری، شناسایی، کنترل، مقابله، کشف جرم و قاچاق اشاره کرد.

وی افزود: برنامه‌های پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با محوریت برنامه‌های سال در اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دنبال می‌شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی تصریح کرد: از آنجائیکه قاچاق کالا و ارز و فرآورده‌های سوختی به بنیان اقتصادی و اشتغال کشور ضربه وارد می‌کند، لذا  این موضوع به‌طور ویژه توسط پلیس امنیت اقتصادی دنبال شده تا فضای سالم برای فعالان اقتصادی فراهم شود.

سرهنگ بخشی با اشاره به کشف ۹ ۶۷ هزار و ۲۳۰ لیتر سوخت قاچاق طی ۱۰ ماه سال گذشته یادآور شد: در این راستا و ۲ هزار و ۷۵۵ نفر به جرم قاچاق سوخت دستگیر شدند که امسال این آمار به سه هزار و ۳۸۵ نفر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تعداد ۲ هزار و ۵۵۳ خودرو حامل سوخت قاچاق توقیف شده که از این تعداد هزار و ۷۸۴ دستگاه خودروهای شوتی بوده است که با سرعت بالا در جاده‌ها تردد کرده‌اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به سودآوری قاچاق سوخت و تفاوت قیمت آن در داخل و خارج کشور گفت: شهرستان‌های مرزی نهبندان و سربیشه (مجاور کشور افغانستان) و قاینات، طبس و فردوس بیشترین کشفیات را داشته‌اند.

سرهنگ بخشی متذکر شد: قاچاق سوخت با خودروهای سنگین و تانکرها در محورهای غرب خراسان جنوبی فراوانی بیشتری دارد که ۳۰۱ دستگاه از این نوع خودروها امسال توقیف شده رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته شته است.

وی با تاکید بر اینکه رصد کامل مرز ماهیرود اظهار داشت: با افرادی که امنیت جامعه را به خطر می‌اندازند، برخورد قاطع می‌شود و در این راستا اقدامات پیشگیرانه، بازدارنده و مقابله‌ای در سطوح مختلف را دنبال می‌کنیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی افزود: پیش از این مدت توقیف خودروهای شوتی ۱۵ روز بود که با تصمیم مقام قضایی این مدت از سه تا ۶ ماه افزایش یافته است و حتی خودروهای خالی که ادوات جرم در آن کشف شود روانه پارکینگ شده و جریمه نقدی هم شامل آنها می‌شود.

سرهنگ بخشی خاطرنشان کرد: تشدید کنترل‌ها در ایستگاه‌های بازرسی خراسان جنوبی دنبال می‌شود و کنترل‌های دقیق و موثرتر در دستور کار قرار دارد.

 رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی از اجرای ۱۶ طرح از ابتدای امسال با تمرکز بر خودروهای شوتی خبر داد و گفت: نشست منطقه‌ای به‌زودی در بیرجند با حضور استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود تا موانع و خلاهای موجود در این زمینه را بتوان بررسی کرد.

سرهنگ بخشی با بیان اینکه هم اکنون برخی پارکینگ‌های توقف خودروهای توقیفی در بیرجند و قاینات مملو از خودروهای شوتی است، افزود: برای رفع این مشکل در برخی از شهرستان‌ها پارکینگ جایگزین منطور شده است.

وی خاطرنشان کرد:  بدلیل واقع شدن خراسان جنوبی در شرق کشور و قرار گرفتن در مسیر عبوری کالاهای قاچاق از این معبر می توان به ورود و حمل اقلام مستعمل از سمت چابهار و سیستان و بلوچستان به استان اشاره کرد..

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای ۱۰ دستگاه وظیفه تعیین شده، تصریح کرد: از ابتدای امسال کشف پارچه ۳۰۰ درصد، البسه ۴۲ درصد، لوازم یدکی خودرو ۸۰۰ درصد، لوازم خانگی ۷۰۰ درصد و مواد خوراکی قاچاق ۲۳۴ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ بخشی گفت: ارزش ریالی کل پرونده‌های قاچاق در سال جاری بیش از ۱۶۹ میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه ۱۰ ماهه سال قبل که بیش از ۴۵ میلیارد تومان بوده از رشد ۲۷۲ درصدی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در مورد مبارزه با جرایم اقتصادی اقدامات خوبی در خراسان جنوبی صورت گرفته است،خاطرنشان کرد: پولشویی، زمین‌خواری، احتکار، تسهیلات بانکی غیرمجاز و اختلاس در رصد پلیس امنیت اقتصادی قرار دارد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال احتکار در استان سه درصد افزایش داشته است، یادآور شد: در حوزه فرارهای مالیاتی هم پرونده‌ها ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ بخشی  از افزایش ۱۴ درصدی پرونده‌های زمین‌خواری در این استان خبر داد و گفت: پلیس با همه توان به دنبال ایجاد امنیت جامعه و آرامش برای مردم است و همکاری متقابل در ارائه گزارش جرایم از سوی شهروندان وجود دارد.

پایان پیام/69014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول