اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

افتتاح و آغازعملیات 21 پروژه حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در دهه فجر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: در دهه فجر امسال تعداد ۲۱ پروژه این حوزه با اعتبار بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

افتتاح و آغازعملیات 21  پروژه  حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دهه فجر امسال تعداد ۲۱ پروژه  این حوزه با اعتبار بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان بهره‌برداری یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی افزود: تعداد ۱۹ پروژه آبخیزداری و منابع  طبیعی خراسان جنوبی با اعتبار بیش از ۳۱ میلیارد تومان در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تصریح کرد: این پروژه ها شامل اجرای عملیات آبخیزداری، مدیریت روان آب‌های سطحی در قالب پخش سیلاب و نهال‌کاری به همراه مراقبت و آبیاری است که در شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، درمیان، خوسف، طبس، فردوس، بیرجند، سرایان، بشرویه و قاین اجرا شده است.

نصرآبادی یادآور شد: پروژه‌هایی که قرار است در خراسان جنوبی کلنگ‌زنی شود نیز شامل سازه گابیون و عملیات سنگ و ملات است که هر دو در حوزه شهرک هاشمیه شهرستان قاینات اجرایی می‌شود. اعتبار این پروژه‌ها ۲ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان بوده که از منابع ملی تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های دهه فجر در خراسان جنوبی تعداد ۹ هزار و ۹۱۹ نفر از مزایای آنها در ۵۱ روستای استان برخوردار خواهند شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بابیان اینکه­­ ۱۷ میلیارد تومان اعتبار در سال مالی ۱۴۰۰ به پروژه‌های مقابله با بیابان‌زایی استان اختصاص یافت، متذکر شد: با این اعتبار عملیات بیابان‌زدایی در ­­­­سطح ۹ هزار و ۴۹۴ هکتار اجرا شده است.

نصرآبادی افزود: در سال ۱۴۰۰ با اعتباری بیش از ۹۶ میلیارد تومان به تعداد ۱۱۱ سازه آبخیزداری با حجمی معادل ۴۰۰ هزار متر مکعب در ۳۷ حوزه و ۶۸ شهرستان خراسان جنوبی اجرایی شد که موجب مهار یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب رواناب در سطحی معادل ۴۲ هزار هکتار گردید.

وی اظهار داشت: اجرای این سازه‌ها در خراسان جنوبی منجر به تغذیه بیش از ۱۶۰ منبع آبی شده که در ۱۳۰ آبادی بر معیشت و درآمد بیش از ۴ هزار خانوار تاثیرگذار بوده است.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: طرح کاداستر (حدنگاری) در ۱۰۰ درصد اراضی ملی استان اجرا شده است.

نصرآبادی افزود: کاداستر اراضی ملی و دولتی  خراسان جنوبی با مساحت سه میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از محل اعتبارات سازمان ثبت اسناد و املاک طبق تفاهم‌نامه مشترک بین دو سازمان انجام شده است.

پایان پیام/69014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول