اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

جهاد مسوولین در نظام اداری مقابله با فساد و ناکارآمدی است

استاندار استان مرکزی گفت: جهاد مسوولین در نظام اداری افزایش رضایتمندی مردم و مقابله با فساد و ناکارآمدی است.

جهاد مسوولین در نظام اداری مقابله با فساد و ناکارآمدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک؛ فرزاد مخلص‌الائمه امروز در جلسه شورای اداری استان با محور آموزش تخصصی «سواد رسانه‌ای» با بیان اینکه جهاد ما در نظام اداری افزایش رضایتمندی مردم و مقابله با فساد و ناکارآمدی است اظهار کرد: مردم هنوز در برخی مسائل از ادارات ناراضی هستند.

وی با بیان اینکه در برخی روابط عمومی‌ها عملکرد قوی و تولید محتوای مطلوب وجود دارد، اما در برخی نه افزود: این موضوع یا ناشی از ضعف مدیر و میدان ندادن از سوی وی و یا ناشی از ضعف دانش مدیر یک روابط عمومی است.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: کار روابط عمومی تنها ارتباط با رسانه نیست چراکه رسانه ابزاری برای ارتباط با بخشی از مخاطبین است.

مخلص‌الائمه با تأکید بر اینکه وضعیت در استان مرکزی وضعیت مطلوبی نیست، خاطرنشان ساخت: در حال ورود به میانه پنجم انقلاب هستیم و این مهم یک رویداد بی‌نظیر نسبت به سایر انقلاب‌های جهان است.

وی با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر عنوان کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی مقتدرتر و پایدارتر و مملو از موقعیت‌ها می‌باشد و هیچ انقلابی به این حد از پیشرفت نرسیده است.

استاندار استان مرکزی گفت: دشمنان با تمام نیرو طی ۴۰ و اندی سال گذشته در تلاش هستند تا به هر نحوی جلوی پیشرفت این نظام را بگیرند ولی علی‌رغم تمام دست‌اندازی‌ها نتوانستند به اهداف خود دست یابند.

مخلص‌الائمه با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در جمهوری اسلامی متوقف نخواهیم شد و روحیه انقلابی همواره باید وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور در حوزه‌هایی ازجمله علم و فناوری، سیاست داخلی، بین‌المللی، فرهنگی، اجتماعی، رفاه عمومی، عدالت اجتماعی و...پیشرفت کرده است.

وی افزود: هرچند با مطلوب فاصله وجود دارد ولی در هر صورت باید این فاصله به هر نحو ممکن کم شود.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه با وجود همین فاصله خوشبختانه بازهم در حرکت رو به جلو قرار داریم، عنوان کرد: موضوع سواد رسانه‌ای جزئی از مقابله با نسلی از جمهوری اسلامی است که غرب قصد غلبه بر ادراک و فهم آن را دارد.

مخلص‌الائمه بیان داشت: به برکت خون شهید سلیمانی و دیگر شهدا مرزهای ما هزاران کیلومتر جلوتر است مضافاً اینکه مرزهای امنیتی ما تا داخل جغرافیای کشورهای متخاصم ورود پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه نماد همه این موقعیت‌ها دهه فجر انقلاب اسلامی است، گفت: باید تلاش‌هایی که برای استمرار این حرکت صورت گرفته پاس داشته شود.

استاندار استان مرکزی با تأکید بر ضرورت حمایت و اجرای برنامه‌های گسترده در این دهه، گفت: یکی از مهم‌ترین لایحه‌هایی که باید توسط مدیران دنبال شود و مهم‌ترین جهاد مدیران و خادمان مردم به شمار می‌رود، افزایش اعتماد و امید مردم است که ظهور آن افزایش رضایتمندی خواهد بود.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه اعتماد مردم بزرگترین سرمایه نظام است و باید ترمیم شود ادامه داد: ترمیم اعتماد مردم از سوی دولت و افزایش رضایتمندی از پروژه‌های مهم رئیس‌جمهور است.

وی افزود: در خدمت رسانی دچار اختلال هستیم ضمن اینکه چند سالی موتور دولت خاموش بوده و در واقع باطری هم خاموش بود و این موضوع نیازمند تلاش شبانه‌روزی است.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه نارضایتی مردم مانع از شتاب این خودرو شده، عنوان کرد: قانون وسیله‌ای برای پرداخت است و اگر نمی‌توانیم با این قانون پیشرفت کنیم باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

مخلص‌الائمه تأکید کرد: ناکارآمدی سال‌ها و دهه‌ها آفت کشور شده است لذا  انتظار می‌رود مدیران و روابط عمومی ادارات برای افزایش کارآمدی دستگاه‌های خود تلاش کنند.

وی با اشاره با وجود موانعی مثل کمبود نیروی انسانی،کمبود منابع مالی و... در خدمت‌رسانی، عنوان کرد: در حوزه جهاد تبیین که مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید تلاش مضاعفی صورت گیرد و مدیران دولت سیزدهم باید نسبت به خانواده و کارکنان خود حساسیت داشته باشند.

استاندار استان مرکزی انجام اقدامات پر اثر مثل برگزاری اردوی راهیان نور در راستای جهاد تبیین را ضروری عنوان کرد و گفت: در این راستا که با تجربه موفقی همراه بوده همه دستگاه‌های اداری استان مسئولیت دارند و باید فرماندارن خود را موظف بدانند و ظرفیت استان را بسیج کنند.

مخلص‌الائمه در بخش دیگر از سخنان خود با تأکید بر اینکه شهرداری و شورای اسلامی سکولار نمی‌خواهیم، افزود: شهرداری‌ها باید خود را مسوول مسائل فرهنگی بدانند.

وی ادامه داد: در مجموع نگاه شورای اسلامی اراک خوب است ولی در واقع بعد از دو سال هنوز خود را پیدا نکرده‌اند.

استاندار استان مرکزی با اشاره به ضرورت کار تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی منطبق با واقعیت از سوی روابط عمومی ادارات، اظهار داشت: برخی پروژه‌ها ۶ ماهه اول و در هفته دولت و برخی در ۶ ماهه دوم و در دهه فجر افتتاح می‌شوند و انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران برای اجرای مطلوب برنامه در این دهه تلاش کنند.

مخلص‌الائمه گفت: سیاست دولت سیزدهم کلنگ‌زنی نیست چراکه بسیاری از پروژه‌ها مربوط به دولت‌های قبل نیمه‌تمام باقی مانده است.

پایان پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول