اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر حمل و نقل فرانسه: به دلیل اعتصاب سراسری سه شنبه سختی پیش‌رو داریم

وزیر حمل و نقل فرانسه گفت که تردد عمومی در فرانسه درروز‌های آتی به دلیل اعتصابات اتحادیه‌های کارگری به شدت مختل خواهد شد.

وزیر حمل و نقل فرانسه: به دلیل اعتصاب سراسری سه شنبه سختی  پیش‌رو داریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر حمل و نقل فرانسه روز یکشنبه گفت که حمل و نقل عمومی در فرانسه روز سه شنبه به دلیل اعتصابات اتحادیه‌های کارگری در اعتراض به تغییرات دولت در حقوق بازنشستگی به شدت مختل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «کلمنت بوون» وزیر حمل و نقل فرانسه گفت: «روز سخت و بسیار سختی برای حمل و نقل عمومی خواهد بود. ما انتظار داریم اختلالات بزرگی ایجاد شود.»

وی افزود که دولت همچنان برای گفت‌وگو با اتحادیه‌ها آماده است، اما دولت هدف اصلی تغییر پیشنهادی «امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور که افزایش ۲ سال به سن بازنشستگی  است را حفظ می‌کند.

وزیر حمل و نقل فرانسه اظهار داشت: «محتوی اصلاحات تغییر نخواهد کرد. دولت می‌خواهد از سپتامبر تا سال ۲۰۳۰ به تدریج سن بازنشستگی را سه ماه در سال افزایش دهد.»

این در حالی است که اتحادیه‌ها و اصناف کارگری فرانسه علیه اصلاحات هستند و قول داده‌اند تا زمانی که دولت برنامه‌های خود را کنار نگذارد به اعتصاب‌ها و تظاهرات ادامه خواهند داد.

اتحادیه‌های فرانسه اولین تظاهرات بزرگ را در ۱۹ ژانویه  (دوشنبه ۲۶ دی) ترتیب دادند و طی آن بیش از یک میلیون نفرعلیه اصلاحات در شهرهای فرانسه راهپیمایی کردند. این اعتصابات فعالیت قطارها را متوقف پالایشگاه‌ها را مسدود و تولید برق را محدود کرد.

 

هفته گذشته نیز اتحادیه‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه اعتصاب ۴۸ ساعته در نیروگاه‌های هسته‌ای و پالایشگاه‌های سوخت را برنامه‌ریزی کرده بودند، اما این اقدام پس از یک روز متوقف شد و اتحادیه «سی‌جی‌تی» اعلام کرد که کارگران ترجیح می‌دهند به اعتصاب سراسری برنامه‌ریزی شده در روز سه‌شنبه این هفته بپیوندند.

اتحادیه‌های کارگری فرانسه خواستار مقابله با برنامه‌های دولت ماکرون برای افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ سال به ۶۴ سال، پایان دادن به مزایای بازنشستگی در برخی صنایع و افزایش تعداد سالهای اشتغال لازم برای دریافت مزایای کامل بازنشستگی شده‌اند. این اصلاحات برای اجرا شدن نیازمند تصویب در پارلمان فرانسه است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول