اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

افتتاح فاز اول پارک آبخیز هفشجان در دهه فجر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: فاز اول طرح پارک آبخیز جهان‌بین هفشجان با هزینه یک میلیارد و 295 میلیون تومان اعتبار در ایام‌الله دهه فجر افتتاح می‌شود.

افتتاح فاز اول پارک آبخیز هفشجان در دهه فجر

اصغر احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: ۱۰ پروژه برای کلنگ‌زنی و ۵ پروژه برای افتتاح در دهه فجر در دست اقدام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: پنج پروژه در شهرستان شهرکرد، سه پروژه در شهرستان بروجن، یک پروژه در شهرستان کیار و یک پروژه در شهرستان بن کلنگ‌زنی می‌شود.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها عبارتند از پروژه سنگی ملاتی قلنگان، پروژه بند خاکی و سنگی ملاتی قلنگان، پروژه سنگی ملاتی دهنو، پروژه سنگی ملاتی و گابیون و کنتور فارو هفشجان، فاز ۲ پارک آبخیز هفشجان، پروژه سنگی ملاتی هارونی، پروژه سنگی ملاتی قلعه‌تک، پروژه بند خاکی مرجن، پروژه بندخاکی نقنه و مرمت و بازسازی سرریز بندخاکی بارده.

احمدی اظهار داشت: این پروژه‌ها در مجموع ۱۲ میلیارد و ۵۰۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعتبار لازم دارند که ۱۲ میلیارد و ۳۵۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان آن از اعتبارات ملی و مابقی از اعتبارات استانی تامین شده است.

احمدی اضافه کرد: ۲ طرح سنگی ملاتی سرخون و سنگی ملاتی شاسی در شهرستان اردل، ۲ طرح سنگی ملاتی چشمه کوهرنگ و سنگی ملاتی چلگرد در شهرستان کوهرنگ و فاز اول طرح پارک جهان‌بین هفشجان در شهرستان شهرکرد افتتاح می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار داشت: برای این طرح‌ها هفت میلیارد و ۳۲۱ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی تأمین و هزینه شده است.

وی در پایان در خصوص اثرات این طرح‌ها در وضعیت آبخیزداری استان گفت: اجرای این طرح‌ها در بلند مدت به احیای دشت‌های خشکیده استان به خصوص دشت شهرکرد که اولویت اصلی ماست کمک بزرگی می‌کند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول