اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نیروهای اوکراینی برای آموزش کار با تانک‌های چلنجر وارد انگلیس شدند

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد، سربازان اوکراینی با هدف آموزش دیدن برای کار با تانک‌های «چلنجر 2» وارد خاک این کشور شده‌اند.

نیروهای اوکراینی برای آموزش کار با تانک‌های چلنجر وارد انگلیس شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع انگلیس در توئیتی اعلام کرد، سربازان ارتش اوکراین با هدف گذراندن آموزش به کارگیری تانک‌های چلنجر اعطایی لندن به کی‌یف وارد انگلیس شده‌اند.

به نوشته روزنامه «اکسپرس»، این وزارتخانه دولت انگلیس در توئیتر خود نوشت: «خدمه تانک اوکراینی وارد بریتانیا شده‌اند تا آموزشها را برای جنگ مداومشان علیه روسیه شروع کنند. انگلیس به همراه کشورهای شریکش در جهان برای اوکراین تانک‌های چلنجر 2 را خواهد فرستاد تا قدرت پشتیبانی در سطح بین‌المللی از اوکراین را به نمایش بگذارد.»

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس که کشورش چندی پیش در زمینه ارسال تانک از سوی متحدان غربی برای اوکراین پیش‌قدم و متعهد به ارسال 14 دستگاه تانک پیشرفته «چلنجر 2» به اوکراین شد، ادعا کرد: «همه چیز مطابق با برنامه جلو می‌رود» و قرار است اوکراینی‌ها به زودی آموزش دیدن برای کار با تانک‌های چلنجر را شروع کنند.

انگلیس اولین کشوری بود که متعهد به ارسال تانک‌های پیشرفته برای اوکراین شد و آلمان و آمریکا هم اخیرا بعد از کشمکش‌هایی تصمیم خود را برای ارسال تانک‌هایشان برای نیروهای ارتش اوکراین اعلام کردند.

نخست وزیر انگلیس که با کابینه دولتش یک نشست در اقامتگاه ییلاقی خود مشهور به «چکرز» برگزار کرد گفت: «ما اکنون در حال گفتگو با اوکراینی‌ها بر سر بهترین روند برای اعطای این تانک‌ها و تضمین ارائه آموزش‌های مورد نیاز به آنها هستیم. این گفتگو ها در حال برگزاری هستند و همه چیز مطابق با برنامه به پیش می‌رود.»

«آلکس چالک»، وزیر مشاور در امور دفاعی در دولت انگلیس در مجلس عوام این کشور اعلام کرد، لندن از فردا دوشنبه آموزش به سربازان اوکراینی در زمینه نحوه استفاده از تانک‌های چلنجر و تعمیرات این تانک‌ها را شروع خواهد کرد.

او درباره اینکه ورود این تانک‌ها به اوکراین چه زمان آغاز می‌شود اضافه کرد: «قصد ما تحویل این تانک ها در خاتمه ماه مارس است و اینکه از الان تا آن موقع یک برنامه آموزشی واقعا چشمگیر را نه فقط برای خدمه این تانک‌ها بلکه برای عوامل مسئول نگهداری از آنها اجرا کنیم.»

اخیرا روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در گزارشی به جدال کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا با آلمان در خصوص ارسال تانک‌های «لئوپارد» به اوکراین برای نبرد با روسیه اشاره کرد. این روزنامه نوشتف اعلام عرضه تانک‌های آبرامز آمریکا به کی‌یف پوششی برای ارسال تانک‌های «لئوپارد 2» آلمان به اوکراین است.

کشورهای ناتو به رهبری آمریکا اخیراً کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین را تشدید کرده‌اند که با واکنش تند مسکو مواجه شده است. روسیه در پی اعلام تصمیم واشنگتن و برلین برای ارسال تانک به اوکراین هشدار داده‌ که این تانک‌ها مانند سایر تسلیحاتی ارسالی ناتو در آتش نیروهای ارتش روسیه خواهد سوخت.

یک روز بعد از جنجال‌ها درباره تجهیز اوکراین به تانک‌های واشنگتن و برلین، «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان درباره برنامه زمانی ارسال تانک توضیحاتی ارائه داد و گفت که ارسال اولین محموله تانک‌های «لئوپارد» این کشور به اوکراین حدود سه ماه زمان می‌برد.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول