اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

17 واحد صنعتی راکد در بوشهر به چرخه تولید بازگشت

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اهمیت شاخص احیاء واحدهای راکد گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۷ واحد به واسطه تامین مالی، نوسازی و یا انتقال به سرمایه گذار دیگر ،احیا شده و به چرخه تولید بازگشتند.

17 واحد صنعتی راکد در بوشهر به چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر مهدی صفوی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت مدت زمان صدور مجوزها اظهارداشت: سابقاً زمان صدور مجوز یک تا دو سال طول می کشید که اکنون این میزان در صورت وجود مدارک و مستندات با کاهش فرایند اداری به ۲ روز کاهش یافته است.

وی افزود: تلاش می شود با حذف تشریفات زائد در صدور پروانه های بهره برداری و کارت‌های بازرگانی بخش خصوصی در کوتاه ترین زمان به مجوزهای خود برسد.

صفوی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه نخست امسال ۱۶۲ مورد جواز صنعتی صادر شده است خاطرنشان کرد: این جوازها با پیش‌بینی چهار هزار و ٧٨٢ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال چهار هزار و ٧٨٢ نفر صادر شده است.

وی با بیان اینکه از اول سال تاکنون روزی ۲۵ پروانه کسب صادر شده، تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده امسال را ۲۸ مورد عنوان و خاطرنشان کرد: این پروانه ها با سرمایه‌گذاری ۸هزار و ١۴ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۸۶۶ نفر در استان بوشهر صادر شده است و هم اکنون در حال تولید هستند. 

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اهمیت شاخص احیاء واحدهای راکد گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۷ واحد به واسطه تامین مالی، نوسازی و یا انتقال به سرمایه گذار دیگر ،احیا شده و به چرخه تولید بازگشتند. 

صفوی با اشاره به طولانی بودن پروسه صدور پروانه‌های بهره برداری در بخش معدن، تعداد پروانه‌های بهره‌برداری را دو مورد با سرمایه گذاری ۷۴ میلیارد ریال و اشتغال ۱۴ نفر عنوان کرد. 

این مقام مسئول از صدور ۶ هزار و ٣۵۵ مورد پروانه کسب با میزان اشتغال ١۵ هزار و ٩٠٠ نفر خبر داد و گفت: استان بوشهر در زمینه تجارت خارجی با ۱۱ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از ابتدای سال تاکنون رتبه دوم را در کشور دارد. 

صفوی همچنین با اشاره به واردات یک و نیم میلیارد دلاری، تراز استان را مثبت اعلام و تأکید کرد: تعداد کارت‌های بازرگانی که از اول سال صادر شده ۴۰۳ مورد و تعداد تمدید کارت ها ۶۹۶ مورد بوده است که نشان از سلامت تجارت دارد. 

وی در خصوص کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید که هفته ای یک الی دو بار بنا به درخواست متقاضیان و مشکلاتشان در استان تشکیل می‌شود عنوان کرد: طی ۴۴ جلسه، ۳۶۱ پرونده بررسی شده است که ۴۰۳ مصوبه داشته و ۲۸۲ مورد از این مصوبه ها نیز اجرا شده است. 

صفوی با اشاره به تسهیلات رونق تولید بیان کرد: تاکنون ۹۹ نفر به بانکهای عامل معرفی شده اند که از این میان ۸۱ مورد پرداختی با مبلغ ۴۷۳ میلیارد تومان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۶ واحد می توانند سال آینده به بهره‌برداری برسند مجموع جواز های صنعتی صادر شده را ۶۸۲ مورد و پروانه های بهره‌برداری را ۵۳۹ مورد عنوان کرد.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان بوشهر تعداد معادن را ۲۴۵ مورد با اشتغال هزار و ۴٢٨ نفر و سرمایه‌گذاری ۲۶۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در استان ۷ نوع ماده معدنی داریم که بخشی از این مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

صفوی با بیان اینکه صنایع آهکی در استان در حال شکل گیری هستند افزود: همزمان با سفر ریاست جمهوری یک واحد آهک هیدراته و کربنات کلسیم افتتاح خواهد شد.

وی همچنین در خصوص پروژه های حوزه زیرساخت معادن، از پروژه راه دسترسی به معادن جاشک با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان خبر داد. 

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اهمیت دانش‌بنیان‌ها از صدور چهار جواز فنی مهندسی، دو پروانه فنی مهندسی و دو واحد تحقیق و توسعه خبر داد. 

صفوی تعداد اتحادیه های صنفی استان تهران ۱۰۴ مورد عنوان کرد و گفت: تعداد فروشگاه های زنجیره‌ای استان ۱۱۹ مورد است که این فروشگاه ها رو به رشد هستند و این میزان در ایران نسبت به آمار جهانی، رقم بالایی است.

این مقام مسئول در حوزه فرش دستباف تعداد بافنده ها را هفت هزار و ١١٠ مورد عنوان و تصریح کرد: از این تعداد ۶ هزار و ۵۶ بافنده فعال هستند که تامین مالی آنها از محل تبصره١۶ به مبلغ ١٠٠ میلیارد تومان در شهرستان ها در اختیار بافندگان قرار می گیرد.

وی در خصوص عملیات بازرسی اظهار کرد: ١٩ هزار و ١٢٧ مورد گشت انجام شده که از میان دو هزار و ٧٧٨ مورد تخلف احراز و با تشکیل پرونده به تعزیرات ارسال شده است.

صفوی بیشترین شکایت مردمی را در گرانفروشی و تقلب، مربوط به سوپرمارکت ها و بعد از آن، پوشاک، میوه و تره بار و نانوایی‌ها عنوان کرد.

پایان خبر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول