اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تولید واحدهای صنعتی سمنان با قطعی گاز و برق کاهش یافت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود انرژی در صنایع گفت: قطعی مکرر گاز در زمستان و برق در تابستان سبب شده است تا بسیاری از واحدهای صنعتی نتوانند با ظرفیت کامل تولید کنند.

تولید واحدهای صنعتی سمنان با قطعی گاز و برق کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، یادگار احمدی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان عصر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان در زمینه صنعت و معدن اظهار کرد: ۴۲ ماده معدنی از ۷۰ ماده معدنی کشف‌شده در کشور و درصد بالایی از معادن، گچ، نمک، فولاد و ... در استان سمنان قرار دارد.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود انرژی در بخش صنایع گفت: قطعی مکرر گاز در زمستان و برق در تابستان سبب شده است تا بسیاری از واحدهای صنعتی نتوانند با ظرفیت کامل تولید کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد اقتصاد استان به صنعت و معدن وابسته است، اضافه کرد: این در حالی است که با نزدیک شدن به ایام نوروز، مطالبات کارگران باید پرداخت شود و از طرفی با پایین آمدن تولید، تعهدات صادرات و قراردادها نیز با مشکل مواجه می‌شود.

احمدی ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضع صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، به بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی پرداخت.

صادرات از سمنان به ۲۶ کشور دنیا

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان همچنین در چهارمین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان سمنان گفت: بر اساس اعلام گمرک استان، در 10 ماهه گذشته، ۲۴۳ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۹۷ میلیون دلار از استان سمنان به ۲۶ کشور دنیا صادر شده که از نظر ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته، ۲۳ درصد افزایش داشته است.

احمدی بیان کرد: همچنین در این مدت، ۲۲ هزار تن کالا به ارزش حدود ۷۶ میلیون دلار به استان سمنان وارد شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: نیازمندی‌های موجود در جهت تجاری‌سازی و افزایش صادرات صنایع‌دستی تولیدی استان و صادرات چمدانی این محصولات شناسایی و احصا شده است که در این جلسه از سوی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد.

احمدی افزود: حمایت از صادرات صنایع‌دستی و تشکیل کنسرسیوم سفال و سرامیک با رویکرد صادرات در استان و حضور گمرک در مناطق ویژه اقتصادی سمنان و گرمسار از مصوبات این نشست بود.

وی ادامه داد: ارائه گزارشی از عملکرد برنامه‌ها و مشوق‌های قابل ارائه به صادرکنندگان توسط بانک توسعه صادرات از دیگر دستور کار این نشست بود.

پایان پیام/74002/ک/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول