اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

برگزاری دوی ماراتن در دلِ خلیج فارس

رئیس فدارسیون دو و میدانی از برگزاری مسابقات بین‌المللی دو ماراتن و نیمه ماراتن جام خلیج فارس در جزیره ابوموسی به مناسبت روز ملی خلیج فارس خبر داد.

برگزاری دوی ماراتن در دلِ خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس، هاشم صیامی رئیس فدراسیون دو و میدانی اظهار داشت: همزمان با دهم اردیبهشت ماه روز خلیج فارس، مسابقه دو ماراتن و نیمه ماراتن جام خلیج فارس با حضور ورزشکاران داخلی و خارجی و با همکاری سه دستگاه شامل از وزارت ورزش، فدراسیون دو و میدانی و استانداری هرمزگان در جزیره ابوموسی برگزار می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود ۶۰۰ تا هزار ورزشکار در این مسابقات شرکت کنند، افزود: پیگیری خواهیم کرد این مسابقات در تقویم فدراسیون دو و میدانی کشور و سپس فدراسیون آسیایی و جهانی ثبت و هر ساله به مناسبت روز خلیج فارس با همین نام در جزیره ابوموسی برگزار شود. 

رئیس فدراسیون دو و میدانی با اشاره به فلسفه انتخاب جزیره ابوموسی برای برگزاری این دوره از مسابقات تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب جزایر استان هرمزگان در حوزه توریستی و گردشگری و همچنین حوزه سلامت در بین شهروندان و ورزشکاران کشور به دنبال توسعه ورزش در جزایر نیز هستیم.  

وی افزود: به دنبال این هستیم تا مسابقات دو ماراتن و نیمه ماراتن را در جزیره ابوموسی به نام خلیج فارس که نسبت به هر دوی آنها غیرت ملی داریم و مایه مباهات ما ایرانیان است برگزار کنیم. 

صیامی گفت: رئیس هیات دو و میدانی هرمزگان یکی از پیشکسوتان بزرگ این ورزش است که سابقه 50 ساله فعالیت در این رشته را دارد، استان هرمزگان یکی از استان‌های بسیار توانمند در رشته دو و میدانی و پر استعداد در این رشته است که در ادوار مختلف ورزشکاران خوبی هم در حوزه افراد سالم و هم جانبازان و معلولین به کشور معرفی کرده است. 
 
وی بیان کرد: یک موضوعی که در هیات دوومیدانی استان اتفاق افتاده بحث توجه به رده‌های پایه است، در نشستی که با استاندار هرمزگان داشتیم مقرر شد طرح استعدادیابی دوومیدانی با همکاری استانداری، هیأت دو و میدانی و اداره کل ورزش و جوانان استان اجرا شود. 

رئیس فدراسیون دوومیدانی اذعان داشت: اینکه امروز مسابقات قهرمانی کشور در تمامی رده‌های سنی در استان هرمزگان برگزار می‌شود بیانگر آن است که شرایط استان خوب است ولی در حد ایده آل نیست و باید بیشتر بر روی آن متمرکز شد.  

رئیس فدارسیون دو و میدانی گفت: ما در برخی مسایل ازقبیل تشک پرش ارتفاع و تشک پرش با نیزه و یکسری تجهیزات دیگر با مشکل مواجه هستیم لذا بایستی فدراسیون، هیأت و اداره کل ورزش و جوانان کمک کنند تا در زمینه تجهیزات، از شرایط بهتری برخوردار شویم ولی از لحاظ زیرساختی مثل پیست دوومیدانی، شرایط برگزاری و نیروهای راهبری هیچ مشکلی در استان هرمزگان وجود ندارد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول