اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

ریشه کن شدن فساد منوط به سالم‌سازی و شفافیت در قوه قضائیه است

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در قوه قضائیه ایجاد شفافیت و سالم سازی باید اتفاق بیفتد تا در بخش ها و سازمان های دیگر نیز فساد ریشه کن شود.

ریشه کن شدن فساد منوط به سالم‌سازی و شفافیت در قوه قضائیه است

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس، مراسم تکریم و معارفه سرپرست معاونت فناوری اطلاعات وبرنامه ریزی دادگستری تهران با حضور حاجی رضا شاکرمی قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران، سیدرضا سجودی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان تهران، لطیف سروی معاون نظارت و بازرسی دادگستری و مدیران برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری برگزار شد.

حاجی رضا شاکرمی قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه شفافیت را سرلوحه ی مبارزه با فساد است، اظهار کرد: در قوه قضاییه ایجاد شفافیت و سالم سازی باید اتفاق بیافتد تا در بخش ها و سازمان های دیگر نیز فساد ریشه کن شود.

شاکرمی در مراسم معارفه سرپرست جدید فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان تهران با اشاره به اهمیت وظایف و تاثیر اقدامات این حوزه گفت: ارزیابی اقدامات، کارسنجی و آسیب شناسی مشکلاتی که در این حوزه وجود داشته، ضروری است.

شاکرمی برنامه ریزی را چراغ راه دادگستری دانست و افزود: برنامه ریزی صحیح و دقیق داشته باشیم و نظارت مناسبی بر اجرای برنامه ها صورت پذیرد، در پایان هر فصل یا 6ماه و یک سال می‌توانیم دقیقا گزارش دهیم که با انجام برنامه‌ها به کجا رسیده‌ایم، چه اقداماتی صورت گرفته و چه کار و اقداماتی قرار است در آینده انجام شود.

سیدرضا سجودی معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان تهران نیز در این مراسم، برنامه‌های زیرساختی قوه قضاییه را بر محور برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات بیان کرد و گفت: در حوزه منابع انسانی و در راستای تقویت این حوزه آمادگی داریم تا ضمن همکاری گام های روبه جلویی برداریم.

سجودی گفت: تشکیلات دادگستری استان تهران نیازمند نزدیک شدن به واقعیت است و چارت فعلی با حجم کارها و امور دادگستری همخوانی ندارد و ارتقاء چارت دادگستری و ایجاد توازن بین ماموریت ها و تشکیلات ضروری است.

سید محمد شفیعی معاون قضایی رئیس کل و سرپرست جدید معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان تهران نیز با اشاره به برنامه‌ریز و برنامه محور بودن رئیس کل دادگستری استان تهران، در مراسم معارفه خود گفت: بر اجرای نسخه ارتقا یافته سند تحول و تعالی قوه قضاییه در استان تهران مصمم هستیم و اهتمام لازم را بکار خواهیم گرفت.

درادامه مراسم از تلاش های محسن مقدس سرپرست سابق معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری تقدیر شد و سید محمد شفیعی به عنوان سرپرست جدید معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان تهران حکم انتصاب خود را از حاجی رضا شاکرمی قائم مقام رئیس کل دادگستری دریافت کرد.

پایان پیام/ ت 501

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول