اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

تشرف زائران ۱۰ کشور به سوریه در آستانه وفات حضرت زینب(س)

در آستانه سالروز وفات حضرت زینب سلام‌الله علیها، جمعی از زائران کشورهای مختلف همچون ایران، عراق، لبنان، عمان، بحرین، امارات، کویت، جمهوری آذربایجان، پاکستان و هند به سوریه مشرف شدند.

تشرف زائران ۱۰ کشور به سوریه در آستانه وفات حضرت زینب(س)

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در آستانه سالروز وفات حضرت زینب سلام‌الله علیها، جمعی از زائران از کشورهای مختلف به سوریه مشرف شدند و دسته‌های عزاداری از اوایل خیابان زینبیه به سوی حرم عمه سادات حرکت می‌کنند.

در سال‌های گذشته به دلیل نبود امنیت حرم‌های سوریه غریب بود و کم‌تر کسی امکان تشرف به حرم عمه سادات را داشت که از سال ۹۷ پس از نابودی داعش، امنیت در سوریه برقرار و پس از مدتی تشرف زائران کشورهای مختلف به حرم‌های حضرت زینب و رقیه سلام‌الله علیهما آغاز شد.

بر اساس گزارش متولیان حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها، علاوه بر زائران سوری، زائرانی از کشورهای ایران، عراق، لبنان، عمان، بحرین، امارات، کویت، آذربایجان، پاکستان و هند در آستانه سالروز وفات حضرت زینب سلام‌الله در این کشور حضور دارند و خود را برای برپایی مراسم عزاداری این بانوی اسلام آماده می‌کنند.

نیمه ماه رجب سالروز وفات حضرت زینب سلام‌ الله علیها است که به گفته متولیان عتبه زینبیه تعداد زائران عراقی مشرف شده به سوریه نسبت به زائران سایر کشورها بیش‌تر است.

این امر در حالی است که در طول هفته بیش از ۲۰ پرواز از عراق به سوریه انجام می‌شود و زائران عراقی به راحتی می‌توانند به این سفر معنوی مشرف شوند. اما در ایران فقط در هفته یک پرواز برای اعزام زائران به دمشق وجود دارد که آن هم فقط از مشهد است.

در ادامه فیلمی از حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها را مشاهده می‌کنید.

 

پایان پیام/ ت 534

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول