اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

خیلی ها باورشان نیست که درگیر جنگ هستیم

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت:در جبهه جنگ فرهنگی، اکثر ابزار ها، ادوات پنهان است، دیدنی نیست، شنیدنی نیست، ملموس نیست بخاطر همین خیلی ها باورشان نیست که درگیر جنگ هستیم.

خیلی ها باورشان نیست که درگیر جنگ هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز،  حجت الا سلام مجتبی مصباح در دوره طرح ولایت کشوری که توسط بسیج دانشجویی استان فارس در حال برگزاری است، اظهار داشت: در جبهه‌ی نظامی امکانات و ادوات و ابزار جنگ پیداست و همه با چشم میبینید، صدای انفجار رو میشوند، خرابی هار و میبینند و باورشان هست که دشمنی در کار است، حمله ای در جریان است و خطر آن جدی است.

وی تصریح نمود: در جبهه جنگ فرهنگی اکثر ابزار ها، ادوات و عِده و عده پنهان است، دیدنی نیست، شنیدنی نیست، ملموس نیست بخاطر همین خیلی ها باورشان نیست که درگیر جنگ هستیم.

 مصباح یزدی در ادامه گفت: خیلی ها امروز توجه ندارند که موقعیت ما کجاست و دشمن کجاست، باید حتما آثار فرهنگی اون به چشم بیاید تا بفهمیم که اتفاقی داره رخ میده،  لذا فرهنگ مثل یک درخت میمونه ریشه های داره زیر زمین، تنه، شاخه، برگ و میوه ای داره پس اگر به ریشه آب نرسه برگ ها به تدریج زرد میشه، میوه ها نارس میوفتند اون هایی که غافل هستند زمانی متوجه میشوند که درخت فرهنگ آسیب دیده که برگی زرد شود و میوه ای فاسد شود و در نهایت آسیب به ریشه ها در پیش رو خواهد بود.

وی اظهار داشت : آن هایی که تیز بین اند، دور اندیشند، بصیرت دارند متوجه میشوند که باور ها و اندیشه ها به یک باره تغییر نمیکند.

فرزند آیت اله محمدتقی مصباح یزدی گفت: اون روزی که انقلاب اسلامی در این کشور شکل گرفت یک انقلاب فرهنگی بود یک کودتای نظامی نبود، یک تغییر حکومت ظاهری نبود بلکه یک انقلاب بر اساس فرهنگ اسلامی بود.

مصباح یزدی در ادامه افزود: دشمن در این میدان مبارزه تبلیغاتی خودش رو بشدت آغاز کرده و به همه‌ی لایه های فرهنگ، اقتصاد، باور ها و ارزش ها شروع کرد به حمله کردن،  لذا سؤال این است که مقابله‌ی با این هجمه های دشمن چگونه است؟ اگر در مقابل توپ و تانک، توپ و تانک لازم است، اگر در مقابل موشک، موشک لازم است در جبهه جنگ فرهنگی هم مقابله متناسب خودش رو میخواد، ابزار خودش رو میخواد، جواب سؤال رو باید با حرف و سخن داد چراکه باید فکرها، اندیشه ها، باور ها قانع شود.

وی گفت: در طرح ولایت با همدیگر بحث میکنیم، فضا فضای گفتگو است، سر کلاس ها سؤال بپرسید و در رابطه جواب گفتگو کنید همچنین این مطالب دینی که شما خواندید از سطح اون سؤال هایی که در ذهن تان هست پایین‌تر است و باید مطالب را کمی عمیق‌تر به شما توضیح دهند لذا طرح ولایت سعی می کند همان مطالب عمیق را ساده‌سازی کند و روان بیان کرد

مصباح یزدی در ادامه گفت: مرحوم والد ما میفرمودند این طرح ولایت حاصل هفتاد سال کار علمی من است که جواب بعضی از این سوالات را سال ها به دنبالش بودم و از استاد ها پرسیدم و ساعت ها به آن فکر کردم تا جواب یک سؤال را پیدا کردم و بعد همه این ها را کنار هم چیده و نظم منطقی به آن دادم.

پایان پیام/ 
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول