اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

حذف 113 نقطه حادثه خیز راه‌های استان فارس

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس از رفع مشکل ١١٣ نقطه حادثه خیز در استان فارس خبر داد و گفت : درصدد رفع مشکل ٨ نقطه حادثه خیز باقی مانده هستیم .

حذف 113 نقطه حادثه خیز راه‌های استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا راستیار صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همواره فعالیتهای مستمری در طول سال داشته و اجرای طرحهای حمل و نقل از جمله وظایفی است که بر عهده این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه استان فارس بیشترین پل‌های جاده‌ای در کشور را دارد، ادامه داد: حفظ و نگهداری جاده‌ها، حفظ ایمنی جاده‌ای، نگهداری از ابنیه جاده‌ای و توسعه راه‌های روستایی از جمله وظایفی است که بر عهده این اداره کل است.

به گفته این مقام مسئول ١٢ هزار کیلومتر راه روستایی در استان فارس وجود دارد که ۵٠ درصد از این راه‌ها آسفالت و ۵٠ درصد خاکی است.

راستیار تاکید کرد: طی سه سال آینده ۶٧٠ کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالت خواهند شد تا تمامی روستاهای بیش از ٢٠ خانوار استان فارس دارای راه آسفالت می‌شوند.

راستیار تاکید کرد: بیش از ٢۶ میلیون تن کالا توسط بالغ بر ٢۶۵ شرکت باربری در استان فارس جا به جا کرده‌اند، لازم به ذکر است فارس با بیش از ۶ هزار راننده اولین استان کشور در این بخش است.

وی افزود: ١۴۶ شرکت مسافر بری در فارس در حال فعالیت اند که طی ١٠ ماهه گذشته بیش از ٨٠٠ هزار سفر با جا به جایی بیش از ٨ میلیون مسافر به ثبت کرده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در خصوص نقاط حادثه خیز فارس نیز گفت: ١٢١ نقطه در استان فارس به عنوان نقاط حادثه خیز پر تصادف معرفی شده که از مجموع این نقاط ۵٢ نقطه طی سالیان قبل اصلاح شده است.

وی افزود: تاکنون ١١٣ نقطه حادثه خیر استان فارس به طور کلی برطرف شده و تنها ٨ نقطه حادثه خیر در فارس باقی مانده است.

راستیار تاکید کرد: ٩٧٧ میلیارد تومان پروژه در دهه فجر انقلاب اسلامی در استان فارس به بهره‌برداری می رسد.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول