اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گزارش سازمان ملل درباره رنج سوری‌ها؛ مایه شرمساری رژیم‌های عربی

روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود با اشاره به گزارش جدید سازمان ملل در خصوص رنج و گرسنگی مردم سوریه، آن را مایه شرمسازی رژیم‌های عربی غرق در سرمایه دانست و این رنج مردم سوریه را توطئه جدید محکوم به شکست آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه دمشق توصیف کرد.

گزارش سازمان ملل درباره رنج سوری‌ها؛ مایه شرمساری رژیم‌های عربی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نظر می‌رسد که پس از شکست توطئه جهانی تروریستی علیه سوریه که به سرکردگی مستقیم آمریکا و با بودجه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در سال ۲۰۱۱ کلید خورد، هنوز هم تلاش‌ها برای براندازی نظام سوریه»  ادامه دارد.آمریکا هنوز امیدوار است از تبعات محاصره و شرایط وخیم معیشتی شهروندان سوری در راستای براندازی نظام سوریه استفاده کند. انتشار گزارش برنامه جهانی غذا و هشدار درباره در خطر بودن جان میلیون‌ها سوری به دلیل کمبود و قحطی غذا همین امر را روشن می‌سازد.

روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود به توطئه گرسنه‌ نگه داشتن مردم سوریه در راستای سیاست به زانو درآوردن آنها پس از شکست غرب در تجزیه آن با حملات نظامی و تغذیه تروریست‌ها پرداخت.

نویسنده این سرمقاله در آغاز می‌نویسد: «مردم سوریه گرسنه می‌مانند؛ اما زانو نمی‌زنند. چرا باید گفت گزارش سازمان ملل در مورد رنج میلیون‌ها سوری برای دولت‌های عربی که سرشار از میلیاردها سرمایه هستند، تکان‌دهنده، دردناک و شرم‌آور است؟ چرا این توطئه آمریکا و اسرائیل در گرسنه‌نگه داشتن سوریه شکست خواهد خورد، همانطور که توطئه آنها در تجزیه سوریه شکست خورد؟

وی نوشت: «تصویری که گزارش برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل درباره میانگین گرسنگی روزافزون در سوریه ترسیم کرد و روز جمعه پیش منتشر شد، تکان‌دهنده، دردناک و ناامیدکننده بود و بیانگر خطرات توطئه پیچیده و غیرانسانی تحت رهبری ایالات متحده آمریکا و "اسرائیل" برای تسریع در فروپاشی این کشور استوار عربی با تضعیف آن از درون بود. این توطئه پس از آن چیده شد که توطئه مسلحانه آنها با پایداری دولت سوریه و رهبری آن و فداکاری‌های ارتش این کشور با ۱۱ سال استواری در تمامی جبهات، به شکست منجر شد».

در ادامه این یادداشت آمده است: «آمار این گزارش نشان می‌دهد که پس از ۱۱ سال، ۱۲ میلیون سوری نمی‌دانند که وعده غذایی بعدیشان از کجا خواهد آمد و بیش از سه میلیون نفر دیگر به معنای واقعی کلمه در گرسنگی به سر می‌برند و این به آن معناست که به زودی تقریبا ۷۰ درصد سوری‌ها  نتوانند غذای سفره خانواده خود را تامین کنند».

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که سوریه از نظر ناامنی غذایی در رتبه ششم جهان قرار دارد و با یک بحران اقتصادی خفه‌کننده‌ای مواجه است که بارزترین آن افزایش جنون آمیز قیمت مواد اولیه است. (به طوری که طی سه سال گذشته ۱۲ برابر شده است). همچنین قطعی برق تقریبا دائمی از دیگر مشکلات این کشور است و اکثریت مردم زیر خط فقر قرار گرفته‌اند، به این مسائل باید شیوع وبا و کرونا و رسیدن قیمت دلار به هفت هزار پوند در بازار سیاه _در حالی که قیمن رسمی آن ۴۵۲۲۹ است_ نیز اضافه کرد. 

نگارنده در ادامه می‌افزاید: ایالات متحده آمریکا با تحریک رژیم اشغالگر [صهیونیستی] و همکاری برخی حکومت‌های عربی به ویژه دولت‌هایی که صدها میلیارد دلار برای تامین اجرای توطئه تجزیه و سرنگونی نظام سوریه اختصاص داده‌اند، در پشت این محاصره، رنج و گرسنه‌ نگه داشتن مردم سوریه قرار دارند. دلیل این توطئه‌چینی، مخالفت دولت سوریه با عادی‌سازی روابط و تمسک به ارزش‌ها و اصول خود و در رأس آن، عدم چشم پوشی از حقوق ملی مشروع عربی در فلسطین اشغالی است.

در ادامه سرمقاله رأی الیوم آمده است: «سوریه تنها کشور عربی است که حتی یک دلار هم به صندوق بین المللی پول یا بانک‌های بین المللی بدهکار نیست، این کشور ذخیره غذایی گندم برای پنج سال آینده را دارد، مردم آن از آنچه که کشت می‌کنند، می‌خورند و از آنچه می‌بافند می‌پوشند، در بیمارستانهایی با سیستم بهداشتی بسیار توسعه یافته و صنعت دارویی قابل مقایسه با جهان تحت درمان قرار می‌گیرند و این فهرست طولانی است».

نگارنده در ادامه می‌نویسد: «شرم بر همه عربها که مردم سوریه از گرسنگی می‌میرند و سوختی برای اتوبوس‌هایشان پیدا نمی‌کنند که نیروی کارشان را قادر به رفتن به سر کارشان کند. ما می‌گوییم شرم بر آنها باد زیرا سوریه هرگز از به کارگیری همه پتانسیل و ظرفیت خود در راه خدمت به امت اسلام و قضایای آن بخیل نبوده و وارد جنگ‌های زیادی در این راه شده است و بخشی از سرزمین خود را از دست داده و هزاران شهید را برای حمایت از این اهداف تقدیم کرده است و هنوز هم این راه را ادامه می‌دهد».

در خاتمه سرمقاله رأی الیوم آمده است: « ما اطمینان داریم؛ سوریه‌ای که بر توطئه تجزیه فائق آمده و پیروز شده، توطئه گرسنگی را نیزشکست خواهد داد و هرگز زانو نخواهد زد و سرانجام توطئه‌گران پیشمان برای صلح و درخواست بخشش بر درهای آن خواهند کوبید. این را مایی می‌گوییم که از روز اول می‌گفتیم توطئه آمریکا و اسرائیل محکوم به شکست است، هر چقدر هم که طول بکشد و هر چقدر هم که اعداد به میلیاردها و تعداد کشورهای شرکت کننده در این توطئه افزایش یابد.. کسی که آخر از همه میخندد بیشتر می‌خندد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول