اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

پکن: آمریکا بزرگ‌ترین آغازگر بحران اوکراین است

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای ایالات متحده آمریکا را بزرگ‌ترین آغازکننده بحران اوکراین خواند و خواستار توقف عرضه تسلیحات واشنگتن به کی‌یف شد.

پکن: آمریکا بزرگ‌ترین آغازگر بحران اوکراین است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای با تأکید بر نقش ایالات متحده آمریکا بر دامن زدن به بحران اوکراین، خواستار توقف کمک‌های تسلیحاتی واشنگتن به کی‌یف شد.

خبرگزاری روسی «ریانووستی» گزارش کرد، وزارت خارجه چین در بیانیه ای با انتقاد از مواضع ایالات متحده آمریکا در قبال جنگ اوکراین اعلام کرد: «ایالات متحده آمریکا بزرگ‌ترین آغازکننده بحران اوکراین است. اگر واقعاً به مردم اوکراین اهمیت می‌دهند، باید عرضه تسلیحات به اوکراین را متوقف کنند».

واکنش وزارت خارجه چین به اقدام آمریکا در افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین در شرایطی مطرح شده است که از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس با تشدید فشار تحریم‌های روسیه و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به آتش ناآرامی‌ها در اوکراین دامن زده‌اند.

از طرف دیگر، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا ماه گذشته در جریان سفر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین به واشنگتن اعلام کرده بود که ایالات متحده سامانه دفاع هوایی «پاتریوت» را به کی‌یف تحویل خواهد داد. 

روز گذشته نیز روزنامه واشنگتن‌پست گزارش کرد که واشنگتن و برلین در خصوص ارسال تانک‌های آبرامز آمریکا و لئوپارد آلمان به اوکراین برای نبرد با روسیه موافقت کرده‌اند که البته هیچ جزئیاتی در این خصوص منتشر نکرده بود.

روسیه در پی اعلام تصمیم واشنگتن و برلین برای ارسال تانک به اوکراین هشدار داده‌ که این تانک‌ها مانند سایر تسلیحاتی ارسالی ناتو در آتش نیروهای ارتش روسیه خواهد سوخت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول