اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: غرب دست از بازی بردارد و مذاکرات هسته‌ای با ایران را آغاز کند

وزارت خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که کشورهای غربی دست از بازی در خصوص برجام بردارند و قدرت تصمیم‌گیری برای احیای برجام را داشته باشند.

مسکو: غرب دست از بازی بردارد و مذاکرات هسته‌ای با ایران را آغاز کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) از کشورهای غربی خواست تا دست از بازی بردارند و مذاکرات هسته‌ای با ایران را آغاز کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی،‌ وزارت خارجه روسیه در این خصوص اعلام کرد: روسیه امیدوار است که غرب بازی‌ها پیرامون برجام را متوقف کند و این قدرت را پیدا کند که درباره احیای توافق هسته‌ای تصمیم بگیرد.

وزارت خارجه روسیه در حالی چنین واکنشی نشان داده که در ماههای اخیر کشورهای غربی از جمله ایالات متحده و کشورهای اروپایی به بهانه حمایت از اغتشاشات ایران، بارها گفته‌اند که برجام در اولویت آن‌ها قرار ندارد.

از طرف دیگر، اتحادیه اروپا در اقدامی در تلاش است تا به بهانه حمایت از مردم ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهد که البته آن‌طور که خود اروپایی‌ها از جمله «جوزپ بورل» مسئول سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا اعتراف کرده‌اند، چنین اقدامی با موانع قانونی و حقوقی مواجه است و روند مذاکرات برجام را دشوار می‌کند.

روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» روز گذشته (یکشنبه) به نقل از بورل گزارش کرد: «برجام نمرده است اما کاملاً متوقف شده است. می‌توانید این‌طور تصور کنید که اگر این فرایند [قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی] توسط کشورهای دیگر انجام شود.......قطعاً امور دشوارتر خواهد شد. اگر رژیم ایران تا این حد بد است.....باید سعی کنیم که این رژیم را از داشتن بمب هسته‌ای بازداریم و من راهی بهتر از اجرای برجام برای انجام این کار نمی‌دانم». (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول