اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس  /  روایت روز

تبعات سخت در انتظار اوکراین/ آیا پاسخ ایران به کی یف نظامی خواهد بود؟

بعد از انفجار چند ریزپرنده در اصفهان در نزدیکی یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در استان اصفهان، مشاور رئیس جمهور اوکراین در صفحه توییتر خود مدعی شد حمله شب گذشته به مجتمع کارگاهی در اصفهان «ارتباط مستقیم» با جنگ اوکراین دارد.

تبعات سخت در انتظار اوکراین/ آیا پاسخ ایران به کی یف نظامی خواهد بود؟

فارس پلاس؛‌ روایت روز - وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از حمله ناموفق به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در استان اصفهان خبر داد.

چند ساعت بعد میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین در صفحه توییتر خود مدعی شد که حمله شب گذشته به مجتمع کارگاهی در اصفهان «ارتباط مستقیم» با جنگ اوکراین دارد.

وی همچنین خطاب به ایران نوشت: ما به شما هشدار دادیم و منطق جنگ به هیچ کس رحم نمی‌کند.

توئیت مشاور زلنسکی تلویحا شراکت اوکراین در اقدام علیه مجتمع کارگاهی وزارت دفاع ایران را تایید کرده است. 

همزمان با این توئیت روزنامه «نیویورک‌ تایمز» به نقل از مقام‌های ارشد اطلاعاتی آشنا به گفتگوهای میان اسرایٔیل و آمریکا درباره حمله به تاسیسات اصفهان نوشت این حمله پهپادی کار موساد و عملیات ویژه اسرایٔیل، بوده است.

راهبرد مشترک اوکراین و اسرائیل در تهدید امنیت ایران وزارت خارجه را بر آن داشت تا کاردار اوکراین را برای توضیح پیرامون ادعاهای مطرح شده از سوی پودولیاک احضار کند.

غرب از جمله آمریکا بارها ادعای کمک تسلیحاتی ایران به روسیه را تکرار کرده و وزیرخارجه آمریکا گفته تحریم‌های بیشتری علیه ایران به دلیل حمایت نظامی از روسیه اعمال خواهیم کرد.

همچنین نخست‌وزیر اوکراین می‌گوید باید ایران را به‌دلیل آنچه وی دخالت ایران در جنگ اوکراین خوانده، پاسخگو کرد.

اما سردار شکارچی با اشاره به اینکه اتهامات آمریکا و اوکراین علیه ایران دروغ است گفت: مبادلات ایران و روسیه به سال‌ها پیش از جنگ روسیه و اوکراین برمی‌گردد و ما دخالتی در جنگ روسیه و اوکراین نداریم.

در ادامه وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه تاکنون هیچ مدرکی از طرف اوکراینی مبنی بر استفاده از پهپاد ایرانی در اوکراین دریافت نکردیم، گفت:‌ روس‌ها به صراحت به ما گفته‌اند که صرفا از سلاح‌های ساخت خود استفاده کرده‌اند.

نورنیوز رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی، در توئیتی در مورد اظهار نظر مشاور زلنسکی تاکید کرد با توجه به بیان ادعاهای مشابه از سوی مراجع نیمه‌رسمی اسرائیل نه تنها از راهبرد مشترک آنها در تهدید امنیت ایران خبر می‌دهد بلکه در صورت عدم برائت رسمی دولت #اوکراین، تبعات سنگینی برایشان در پی خواهد داشت.

همچنین مرندی، مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره‌کننده در توئیتی نوشت: به‌نظر می‌رسد یکی از مشاوران زلنسکی تلویحاً به این موضوع اشاره کرده که اوکراین در حمله هواپیماهای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی در اصفهان دست داشته است. آیا زلنسکی واقعاً می‌خواهد قدرت تخریب پهپادها، موشکها و سایر سلاحهای ایرانی را تجربه کند؟ او قطعا از چنین حماقتی پشیمان خواهد شد. 

باید خاطر نشان کرد که اقدام نظامی انجام شده با ریزپرنده انفجاری، در خاک ایران و علیه یک مکان نظامی صورت گرفته است. 

ایران خود را مستحق «پاسخ متقابل و هم‌سطح» به عاملین این اقدام نظامی می‌داند.

مسئولین اوکراین و رژیم صهیونیستی در سطح عالی، موضع خود در نسبت با این حمله انجام شده را اعلام کنند؛ در غیر این صورت، موضع مشاور رئیس جمهور اوکراین، موضع رسمی اوکراین تلقی شده، اوکراین خود را بازیچه سیاست‌های ضدایرانی غرب قرار داده و رژیم صهیونیستی دیگر عامل شناخته خواهد شد و ایران بر مبنای قوانین خود عمل خواهد کرد و با پهپادهای قدرتمند خود پاسخی پشیمان‌کننده خواهد داد.

پایان پیام/./ ت 590

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول