اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

تاکید بر تسریع تکمیل پرونده ترور شهید سلیمانی و پیگیر امور زندانیان ایرانی و عراق

معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر در آستانه صدور کیفرخواست پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان، خواستار تسریع در تکمیل پرونده ترور فرماندهان پیروزی شد.

تاکید بر تسریع تکمیل پرونده ترور شهید سلیمانی و پیگیر امور زندانیان ایرانی و عراق

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران که بنا به دعوت ریاست عالی دستگاه قضائی عراق به بغداد سفر کرده، در بدو ورود به محل ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهندس المهدی و همراهانشان حضور یافت و به مقام شامخ این شهدای عزیز ادای احترام کرد.

غریب آبادی با تاکید بر تسریع رسیدگی و تکمیل پرونده ترور فرماندهان بزرگ پیروزی، اظهار داشت: در این سفر سه روزه، این پرونده مورد پیگیری جدی قرار خواهد گرفت. در ایران این پرونده در آستانه صدور کیفرخواست هستیم و امیدواریم در عراق نیز هر چه زودتر کیفرخواست تقدیم دادگاه شود تا تمامی مرتکبان و آمران و عاملان در پیشگاه عدالت محاکمه شوند.

معاون امور بین الملل قوه قضائیه در ادامه مبارزه با گروهک‌های تروریستی را یکی دیگر از اولویت های در دستور کار دو کشور برشمرد و گفت: ایران و عراق دو کشور آسیب دیده از اقدامات تروریستی فراوان هستند، ضروری است هم در سطح محاکم ملی و همچنین در مجامع بین المللی و محاکم حقوق بشری همکاری‌های نزدیکی را در این زمینه داشته باشیم .

وی یادآور شد: برخی از موضوعات دیگر نیز مانند پیگیری امور زندانیان ایرانی و عراقی و متواریان خاطی گریخته به کشور عراق نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. با همکاری خوب مقامات عراقی این چالش ها نیز رفع خواهد شد.

غریب آبادی در این سفر قرار است با رئیس دستگاه قضائی، دادستان کل، وزیر دادگستری، مشاور امنیت ملی و معاون اول رئیس مجلس عراق دیدار کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول