اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مناطق و محلات شیراز میزبان برگزاری 33 جشن شاد می‌شوند

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به فرا رسیدن ماه‌های مبارک رجب، شعبان و رمضان گفت: به توصیه ولی امر مسلمین در باب ایجاد نشاط و شادی در میان مردم شریف و بزرگوار، در ماه های رجب، شعبان و رمضان، 33 جشن بزرگ شاد و با نشاط در مناطق و محلات شیراز برگزار خواهد شد.

مناطق و محلات شیراز میزبان برگزاری 33 جشن شاد می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا هاجری در جلسه علنی شورای شهر شیراز اظهار داشت: همزمان 100 مراسم معنوی اعتکاف در 100 مسجد محلات  شیراز برای جوانان برگزار و تدارک 110 میز افطار آسمانی در 110 محله دیده خواهد شد و سعی خواهیم کرد تمامی برنامه ها با مشارکت ساکنین محلات به ویژه عزیزان بسیجی صورت گیرد.

وی افزود: شیراز به عنوان یک کلانشهر با 64 محله بافت فرسوده و وسعت زیادی بافت تاریخی همچون تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و یزد نیاز به سازمانی قوی، مستقل و پرتحرک دارد تا بتواند همچون دیگر سازمان ها در شهر و کشور بدرخشد؛ لذا قربانی کردن یک سازمان به تکه های کوچک و محدود کردن آن به اداره ای کوچک با چند نیرو  و در چند اتاق نمی تواند مشکل گشای بافت های فرسوده و تاریخی شهر باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: سامانه "شیراز مدد" با همکاری مشترک سازمان پسماند شهرداری و مجمع خیرین  فارس راه اندازی شده که در کشور بی مانند است.

این عضو شورا اظهار داشت: جمع آوری و انتقال وسایل منزل غیرضروری و انتقال آنها به نیازمندان از طریق این سامانه می تواند الگوی خوبی برای دیگر کلانشهرها باشد، بدون شک این سنت قائمه مرضی پروردگار عالم و گره گشای کارهای فروبسته نیازمندان خواهد بود.

وی گفت: در راستای کمک و حمایت از نواحی آموزش و پرورش شیراز و تأمین بخشی از منابع مالی سرایه داران مدارس، هزینه های آب، برق، گاز و تلفن و تعمیرات جزیی می توان با کمک شورا و شهرداری بر مبنای تفاهم‌نامه امضاء شده، حیاط مدارس شبها تبدیل به پارکینگ خودروهای محلی شود، همچون ژاپن که سالهاست اینکار را انجام می دهد.

همچنین با توجه به اینکه در شبانه روز تنها یک سوم اوقات از مدارس استفاده می شود، می‌توانند تعدادی از کلاس ها را با شروط خاص خودشان به آموزشگاه های فرهنگی – هنری و باشگاه های ورزشی اجاره دهند، در حال حاضر اجاره های نجومی بسیاری از آموزشگاه ها و باشگاه های ورزشی را به تعطیلی کشانده، با این کار دو هدف تحقق می یابد، آموزشگاه ها و باشگاه ها حفظ و بخشی از هزینه های مدارس تأمین می شود.

وی ادامه داد: بسیاری از مدارس میانه شهر که فضای تنگ و تاریکی دارند و اطراف آنها را ساختمان های بلند احاطه نموده و فضای خفه کننده و ناآرام ایجاد کرده اند، با تغییر کاربری و فروش با معافیت کامل از عوارض شهرداری و ارزش افزوده می توان با درآمدهای حاصله، مدارس، نوسازی و با فضای مناسب داخلی و بیرونی ایجاد نمود. بسیاری از مدارس در این مناطق که اطراف آنها را آپارتمان ها گرفته اند، زنگ تفریح دانش آموزان به ویژه مدارس دخترانه با مشکل مواجه است. تفاهمنامه ها روی کاغذ و بایگانی نماند، لازم است به صورت میدانی عملیاتی شود تا بتوان بخشی از مشکلات را از روی دوش آموزش و پرورش برداشت.

هاجری در ادامه اظهار داشت: به منظور تکریم و احترام از هنرمندان، نخبگان، فرهیختگان و مشاهیری که فوت می کنند، برای دفن، بخشی از فضای آرامستان دارالسلام که بعد از وادی السلام نجف بزرگترین آرامستان جهان اسلام می باشد، در نظر گرفته شده است که لازم است هرچه سریعتر طراحی و عملیاتی شود تا فرصت سوزی انجام نگیرد، البته همچنان قطعات هنرمندان در بهشت احمدی پا برجاست و می تواند خدمات رسانی کند؛ اما لازم است آرامستان دارالسلام با هماهنگی و همدلی شهرداری، اوقاف و میراث فرهنگی، احیا و بازسازی شده و همچون تخت فولاد اصفهان، تبدیل به قطب گردشگری و زیارتی شود.

عضو شورای شهر شیراز افزود: مردم، حلاوت و شیرینی خدمات گسترده شهرداری در محلات و مناطق را از نزدیک احساس می کنند، نیازی به تبلیغات پرهزینه و همه روزه تیتر اول اخبار، روزنامه ها و رسانه ها شدن نمی باشد، مگر آنکه بیشتر روی نمایش خود متمرکز شویم مانند عکس با شهدا گرفتن و عکس شهدا عمل کردن.

وی تاکید کرد: هیاهو و جنجال بازی تبلیغاتی معمولا توسط کسانی پیگیری می شود که دستشان در گزارشات خالی است نه شورا و شهرداری که جلودار خدمات رسانی در همه ابعاد شهری است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول