اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: در حال بررسی حمله اخیر در اصفهان هستیم

سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به تجزیه و تحلیل اطلاعات درباره حملات اخیر به ایران توسط سرویس‌های ویژه روسیه، گفت که مسکو چنین اقداماتی علیه یک کشور مستقل را محکوم می‌کند.

کرملین: در حال بررسی حمله اخیر در اصفهان هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از وزارت خارجه روسیه، کاخ کرملین نیز حمله تروریستی ناموفق ریزپرنده‌ها به مجتمع کارگاهی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در اصفهان را محکوم کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) گفت: «سرویس‌های ویژه روسیه در حال تجزیه و تحلیل اطلاعات درباره حملات اخیر به ایران هستند. در هر صورت، ما چنین اقداماتی را علیه یک کشور مستقل محکوم کنیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف درباره جنگ اوکراین نیز اظهار داشت: «عرضه تسلیحات از سوی غرب به اوکراین، نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه به تشدید تنش منجر می‌شود، اما مسیر عملیات نظامی را تغییر نمی‌دهد».

وی با رد روایت «بوریس جانسون» نخست‌وزیر پیشین انگلیس از گفتگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و تهدید پوتین به هدف قرار دادن جانسون با موشک، تاکید کرد: «این درست نیست، این اظهارات دروغ است».

سخنگوی کرملین در این‌باره توضیح داد: «پوتین به جانسون گفت که ورود اوکراین به ناتو و استقرار موشک‌ها در مرز [روسیه] به این معنی است که ظرف چند دقیقه به مسکو می‌رسند».

طبق این گزارش، پسکوف درباره روابط روسیه و ترکیه نیز گفت: «پوتین و [رجب طیب] اردوغان روابط ویژه‌ای مبتنی بر اعتماد و احترام متقابل دارند و اجرای تعهدات متقابل ارزیابی می‌شود».

به نوشته اسپوتنیک، وی با بیان اینکه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هر روز بیش از قبل در جنگ اوکراین دخیل می‌شوند، افزود: «صحبت کردن درباره چشم انداز گفتگو بین روسیه و ناتو در حال حاضر دشوار است».

پیش از این، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو ضمن تاکید بر لزوم انجام هر کاری برای جلوگیری از پیروز شدن روسیه در جنگ با اوکراین، گفته بود: «اگر نمی‌خواهیم خودکامگی و استبداد پیروز شود، پس باید به آنها سلاح بدهیم». (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول