اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

تشریح برنامه‌های کمیته امداد کرمان در فجر چهل و چهارم/ «شفافیت» رسالت کمیته امداد است

مسؤول کمیته همیاری و سازمان‌های حمایتی دهه فجر برنامه‌های این کمیته را برای شمال و جنوب استان تشریح کرد؛ برنامه‌هایی که از توزیع جهیزیه تا افتتاح مسکن مددجویان را شامل می‌شود.

تشریح برنامه‌های کمیته امداد کرمان در فجر چهل و چهارم/ «شفافیت» رسالت کمیته امداد است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مسؤول کمیته همیاری و سازمان‌های حمایتی دهه فجر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های این نهاد در فجر چهل‌وچهارم پرداخت و با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی از اعتقادات و رسالت‌های اصلی ما بوده است، اظهار داشت: کار امداد به نوعی مرتبط با مردم است و قسمت عمده‌ای از آن را به خود مردم واگذار کرده‌ایم که توسط مراکز نیکوکاری اداره می‌شود، این مراکز در سطح استان ۴۵۰ مورد هستند که فعالانه به کار خود ادامه می‌دهند.

ناصر عسکری‌نژاد از لزوم تبیین خدمات و دستاوردهای نظام سخن به میان آورد و عنوان کرد: این مهم در دهه فجر پررنگ‌تر می‌شود، ۲۸ کمیته برای آن تشکیل شده که خط و مشی متفاوتی دارند.

وی با بیان اینکه امروزه از طرفی شبهات میان جوانان بیشتر شده و از طرف دیگر مردم نیاز به ترمیم روحیه دارند، گفت: باید جهاد تبیین و جشن‌های مربوط به پیروزی انقلاب را به‌صورت ویژه برگزار کنیم، ضمن اینکه دشمن بر روی فجر امسال برنامه‌ریزی بیشتری کرده و جشن‌ها و حماسه مردمی ما را نظارت می‌کند و این امر به اهمیت کار ما می‌افزاید.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) جهاد تبیین برای جوانان را فوری خواند و تصریح کرد: این امر باید در راستای گام دوم انقلاب صورت گیرد و دانش‌آموزان و دانشجویان آگاه‌سازی شوند.

وی ادامه داد: این امر جزو وظایف کمیته‌های دیگر است هر چند ما هم برنامه‌ریزی خود را در این زمینه داریم.

وی به تشریح فعالیت‌های کمیته امداد پرداخت و با تاکید بر اینکه این نهاد در دو دهه اخیر توان خود را بر توانمندسازی گذاشته و کمک می‌کند تا خانواده‌ها خودکفا و خود اتکا شوند، گفت: بخشی از فعالیت‌های امداد هم معیشتی و حمایتی است، لذا مستمری پرداخت می‌کند و کمک‌های موردی دارد اما قسمت عمده و معیار کمیته امداد توانمند‌سازی و اشتغالزایی با درآمد ثابت و پایدار است.

مدیرکل کمیته امداد کرمان برنامه‌های این نهاد در دهه فجر چهل‌و‌چهارم را نیز عنوان کرد و گفت: برای امسال توزیع ۴۲ هزار سری جهیزیه با محوریت کرمان در سراسر کشور را داشتیم که با توجه به برنامه‌های رئیس کمیته امداد یک هفته زودتر برگزار شد.

مسؤول کمیته همیاری و سازمان‌های حمایتی دهه فجر ادامه داد: در همین راستا توانمندسازی و خودکفایی ۲ هزار خانواده از مددجویان کمیته امداد و تجلیل از نخبگان و خیران را نیز برگزار کردیم.

عسکری‌نژاد اضافه کرد: در ایام فجر توزیع جهیزیه، افتتاح ۲ هزار و ۴۴ طرح اشتغال، برگزاری اردوی یک روزه راهیان پیشرفت برای دانش‌آموزان و دانشجویان در کنار مزار سردار آسمانی، جشن دهه فجر برای جامعه مددجویی سراسر استان و افتتاح ۱۴۴ مسکن مددجویی در شهرستان‌ها را داریم.

وی از اجرای برنامه‌هایی در جنوب کرمان سخن به میان آورد و تصریح کرد: این برنامه‌ها با مرکزیت جیرفت برگزار می‌شود که افتتاح منازل و احداث سرویس بهداشتی و حمام، ترویج فرهنگ زکات، پلاک‌کوبی درختان، توزیع جهیزیه، برگزاری مسابقات کتابخوانی و نقاشی ویژه مراکز تحت حمایت کمیته امداد، غبار روبی مزار شهدای سراسر استان و برگزاری دوره‌های آموزشی ‌ بصیرت‌افزایی برای جامعه مددجویی و کارکنان این نهاد، بخشی از آن موارد هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تعداد ساخت مسکن روستایی برای مددجویان را طی ده ماه گذشته، یک‌هزار و ۴۴ واحد عنوان کرد و گفت: ۹۶۹ مورد نیز در حال احداث هستند، ۹۰۹ مرکز شهری نیز احداث شده و ۵۰۳ واحد مسکن شهری نیز در حال احداث است، ضمن اینکه ۱۴۰۰ مورد نیز تعمیرات داشته‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از وجود ۹ هزار و ۱۶۳ یتیم در استان خبر داد و ابراز داشت: ۱۳ هزار و ۹۳ نفر فرزند محسنین (پدر دارد اما از کار افتاده است) داریم.

عسکری‌نژاد اضافه کرد: تعداد حامیان نیز ۶۶ هزار و ۴۱۳ نفر است.

پایان پیام/۸۰۰۶۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول