اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خسارت ۴۵۱ میلیارد تومانی سرمازدگی به باغداران و کشاورزان نیشابور

سرپرست معاونت سازمان و مدیریت جهادکشاورزی نیشابور از خسارت سرمازدگی و یخبندان شدید نیشابور به بسیاری از باغ‌ها و اراضی کشاورزی مردم نیشابور طی چند روز اخیر در بخش‌های سه‌گانه خبر داد.

خسارت ۴۵۱ میلیارد تومانی سرمازدگی به باغداران و کشاورزان نیشابور

علی مبارکی در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار کرد: به دنبال رویداد طبیعی سرمازدگی شدید ویخبندان دراواخر دی ماه سال جاری، باعث بروز خسارت شدید به ۷ هزارو ۸۵۲ هکتار از اراضی کشاورزی شامل گندم، جو و کلزا شده است که حدود ۷۸۲ هکتار از مزارع کشاورزان در بخش سرولایت ، ۲هزارو ۷۶۰هکتار در بخش میان‌جلگه و۴هزارو ۳۱۰ هکتار در بخش مرکزی شده است.

وی ادامه داد: به ۶هزارو ۶۱۲هکتارباغ آبی ودیم و۳ هزارو ۲۰۰ کلنی زنبور و۳ گلخانه  در ۳ بخش  نیشابور نیز خسارات سنگین وجبران‌ناپذیری وارد شده است.

علی مبارکی افزود: به دنبال این حادثه طبیعی بیش از ۴۵۱ میلیارد تومان خسارت به باغداران،کشاورزان و زنبورداران نیشابور وارد شد که به تفکیک بیش از ۱۶۳ میلیارد تومان به بخش زراعی و بیش از ۲۸۶ میلیارد تومان به حوزه باغبانی و بیش از ۲میلیارد تومان به بخش زنبور عسل خسارت جدی وارد شده است.

 مبارکی بیشترین آسیب را به باغ‌های انگور، گردو، انجیر، پسته، شلیل، هلو، خرمالو، پیاززعفران، گوجه وخیار گلخانه‌ای و سبزیجات اعلام کرد وگفت: با توجه به این که فصل رشد این محصولات هنوز فرا نرسیده است، از این رو سرمای حادث شده سبب خسارت اساسی به تنه و سرشاخه درختان شده است.

سرپرست معاونت سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور ابراز کرد :به دنبال این سرمای کم سابقه طی ۱۵ سال گذشته، به ۳هزارو ۲۰۰کلنی، خسارتی بالغ بر ۲میلیارد و۲۰۰میلیون تومان به زنبورستان‌های نیشابور وارد شده است.

وی عنوان کرد: احتمال بالا بودن خسارت بیشتر از این رقم است که با گرم شدن هوا خسارت وارده به بخش کشاورزی خود را بیشتر نشان خواهد داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول