اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۵۵ پروژه همدان جزو اعتبارات عمرانی ملی بودجه ۱۴۰۲ است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۲ در حال بررسی است گفت: از محل اعتبارات عمرانی ملی بودجه سال ۱۴۰۲، استان ۵۵ پروژه دارد که رقمی بالغ بر یک‌هزار و ۹۱۶ میلیارد تومان پیش‌بینی اعتبار شده است.

۵۵ پروژه همدان جزو اعتبارات عمرانی ملی بودجه ۱۴۰۲ است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، تورج الوانیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۲ در حال بررسی است اظهار کرد: امسال لایحه بودجه و برنامه هفتم همزمان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های کلی برنامه هفتم از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است افزود: شماری از این سیاست‌ها به پیشرفت اقتصادی توام با عدالت، بهبود معیشت مردم، اصلاح ساختار بودجه، اصلاح الگوی کشت و موضوعات مرتبط با آب و خشکسالی تاکید دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ تغییراتی برای اولین بار اعمال شده است اعم از تفکیک احکام یک ساله و احکام دائمی به منظور بدل احکام دائمی به حکم و شرح مختصر و متقن لایحه، پیگیری تمام مصارف و منابع بودجه در سقف مصوب به منظور جلوگیری از کسری بودجه و اصلاح ساختار بودجه.

وی با تاکید بر اینکه دولت به دنبال آن است که برنامه‌محوری جایگزین هزینه‌محوری شود تصریح کرد: به این معنا که وزارتخانه‌ها باید برای بودجه دریافتی برنامه ارائه دهند و تخصیص اعتبار به شرط گزارش اجرای برنامه‌ سه ماهه در اختیار قرار گیرد.

الوانیان در ادامه یادآور شد: یکی از اهداف دولت یکپارچه‌سازی حساب‌های دولتی و هوشمندسازی نظام اجرای بودجه است به طوری که هزینه‌کردها شفاف باشد.

وی با بیان به اینکه رضایتمندی مردم از خدمات جزو این برنامه‌هاست گفت: در سال جاری بودجه‌ای معادل یک‌هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان بوده که ۴۲ درصد آن تاکنون به صورت نقدی تخصیص پیدا کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان متذکر شد: در لایحه بودجه کشور در سال ۱۴۰۲ نیز شاهد رشد ۴۰ درصدی بودجه نسبت به سال جاری هستیم.

وی به بودجه عمرانی کشور اشاره کرد و یادآور شد: ۳۲۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به سال قبل ۳۶ درصد رشد داشته است.

الوانیان خاطرنشان کرد: درآمدهای کل کشور ۴۷ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته که این میزان در استان همدان ۳۷درصد رشد دارد و رقمی معادل ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه اعتبارات هزینه‌ای استان ۴۳ درصد رشد داشته و عددی معادل ۸۸۶ میلیارد تومان لحاظ شده است تصریح کرد: بودجه عمرانی در استان یک‌هزار و ۶۵۱ میلیارد تومان است که به تفکیک از محل استانی ۵۴۴ میلیارد تومان، از محل نفت ۳۳۶ میلیارد تومان، از محل توازن ۷۲۰ میلیارد تومان و از محل ارزش افزوده ۵۰ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان گفت: از محل اعتبارات عمرانی ملی بودجه سال ۱۴۰۲ نیز استان ۵۵ پروژه دارد که رقمی بالغ بر یک‌هزار و ۹۱۶ میلیارد تومان پیش‌بینی اعتبار شده است.

وی در بخش پایانی سخنانش به ماده ۲۳ اشاره کرد و افزود: طبق این ماده پروژه‌هایی که نیمی از اعتبار آنها تأمین نشده باشد موافقت‌نامه‌ دریافت نخواهند کرد، این تصمیم از شروع پروژه‌های بدون اعتبار جلوگیری می‌کند.

پایان پیام۸۹۰۳۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول