اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جزئیات خنثی‌سازی عملیات تروریستی داعش در لبنان

اداره کل امنیت عمومی لبنان چندی پیش پنج لبنانی را بازداشت کرد؛ این افراد که وابسته به گروه تروریستی داعش بودند قصد داشتند حملاتی با رنگ و بوی فرقه‌ای-مذهبی انجام دهند.

جزئیات خنثی‌سازی عملیات تروریستی داعش در لبنان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای امنیتی لبنان اواسط آذر ماه گذشته یک باند وابسته به گروه تروریستی داعش را بازداشت کردند که قصد داشتند حملاتی با رنگ و بوی فرقه‌ای و مذهبی انجام دهند.

روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد، اداره کل امنیت عمومی لبنان در آن زمان، پنج لبنانی را در منطقه شمالی این کشور بازداشت کرد که متهم به تشکیل باند وابسته به داعش در طرابلس بودند.

به گزارش این روزنامه، در جریان بازجویی این پنج نفر، مشخص شد که نیروهای لبنانی با این اقدام خود، یک طرح تروریستی را خنثی کرده‌اند. یکی از افراد بازداشت شده اعتراف کرد که برای حمله به یک کلیسا در شب سال نو میلادی در طرابلس آماده می‌شده است.

وی همچنین اعتراف کرد، آمران وی به او اهداف دیگری را برای حمله پیشنهاد کرده بودند، از جمله بیمارستان الرسول الاعظم در جنوب بیروت و یک حسینیه در بیروت و چند هدف دیگر در منطقه جبل محسن. قرار بوده است حمله به حسینه با پهپاد بمب‌گذاری شده منفجر شود.

 به گزارش الاخبار، بیشتراین افراد از خانواده‌هایی هستند که از مدتها پیش، با گروههای تروریستی همکاری داشته‌اند؛ برخی از آنان در سوریه جنگیده بودند و برخی به خاطر وابستگی به تروریستها، سالها در زندان بوده‌اند. البته به جز متهم ردیف اول که ظاهرا از این خانواده‌ها نبوده است.

فرماندهی ارتش لبنان هم در آبان ماه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که چند فرد مرتبط با داعش را بازداشت کرده‌اند. گشتی اداره اطلاعات یک شهروند به نام «الف. خ» را به دلیل سفر به سوریه در تاریخ ۲۰/۱۲/۲۰۲۱ با هدف ملحق شدن به گروه تروریستی داعش، بازداشت کرد.

 نامبرده پس از بازگشت به لبنان اقدام به جذب افرادی برای داعش و اعزام برخی از آن‌ها به مناطق درگیری کرده و برخی دیگر را از طریق آماده‌سازی روحی و جسمی و خرید سلاح و نارنجک برای آن‌ها، برای اجرای عملیات‌هایی در داخل لبنان آماده کرده بود.

فرماندهی ارتش لبنان موفق شد این افراد از جمله فردی به نام «ع.ر» را که برای اجرای یک عملیات تروریستی آماده شده بود، دستگیر کند که بازجویی از آن‌ها ادامه دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول