اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

بررسی راهکارهای مدیریت انتقال تکنولوژی در حوزه فناوری نمک‌زدایی در کشور

راهکارهای مدیریت انتقال تکنولوژی در حوزه فناوری نمک‌زدایی در کشور در نشستی با معاون پژوهش و فناوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور مطرح شد.

بررسی راهکارهای مدیریت انتقال تکنولوژی در حوزه فناوری نمک‌زدایی در کشور

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از  روابط عمومی جهاددانشگاهی صنعتی شریف، راهکارهای مدیریت انتقال تکنولوژی در حوزه فناوری نمک‌زدایی در کشور در نشستی با معاون پژوهش و فناوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور مطرح شد.

در این نشست که با حضور علی جعفریان دهکردی معاون پژوهش و فناوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و  محسن مردانی رئیس سازمان،  فاطمه حافظی، علی مهدی‌زاده و محمدصادق حاجی تاروردی از مدیران سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف برگزار شد، موضوع مدیریت انتقال تکنولوژی در حوزه فناوری نمک‌زدایی در کشور، روش‌های توسعه فناوری‌های فعلی و آینده نگری درخصوص فناوری‌های نوظهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست با اشاره به ماده ۳۶ قانون برنامه ششم توسعه و ماموریت جهاددانشگاهی در مدیریت انتقال تکنولوژی آب شیرین‌کن‌ها در کشور، بر لزوم ایجاد بستر مناسب توسط جهاددانشگاهی صنعتی شریف در راستای تشکیل زیست بوم فناوری نمک‌زدایی متشکل از نخبگان، شرکت‌ها و صاحب نظران این حوزه تاکید شد.

در ادامه، معاون پژوهش و فناوری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، ضمن بازدید از نمایشگاه دستاوردهای سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف، با فعالیت‌ها، توانمندی‌ها و پروژه‌های فناورانه این سازمان آشنا شدند.

گفتنی است، بر اساس ماده ۳۶ قانون برنامه‌ی پنج ساله‌ی ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، دولت مکلف است اقدامات لازم را با رعایت سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی در جهت اصلاح نظام بهره‌برداری آب آشامیدنی، استحصال و بهره‌وری مصرف، حداقل معادل سی درصد ارتقاء دهد و نیز حداقل سی درصد آب آشامیدنی مناطق جنوبی کشور را از طریق شیرین کردن آب دریا تا پایان اجرای قانون برنامه تأمین نماید.

بر اساس این ماده قانون، وزارت نیرو موظف است تا پایان اجرای قانون برنامه، تمهیدات لازم جهت تأمین، طراحی و ساخت حداقل هفتاد درصد آب شیرین‌کن‌های مورد نیاز را در شهرهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان را از طریق خرید تضمینی آب شیرین شده و مدیریت هوشمند و تجمیع خرید آب شیرین‌کن از طریق انتقال فناوری به داخل کشور انجام دهد.

در متن ماده ۳۶ قانون برنامه‌ی پنج ساله‌ی ششم اشاره شده است که مدیریت انتقال فناوری از طریق جهاددانشگاهی، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول