اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عراق خود را برای دریافت «عقاب طلایی» کره جنوبی آماده می‌کند

پس از اظهارات مشاور نخست‌وزیر عراق درباره احتمال خرید جنگنده‌های فرانسوی، سخنگوی نیروهای مسلح عراق خبر داد که بغداد خود را برای دریافت محموله جدیدی از جنگنده‌های کره‌‌‌ای «T-50» معروف به «عقاب طلایی» آماده می‌کند.

عراق خود را برای دریافت «عقاب طلایی» کره جنوبی آماده می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یحیی رسول» سخنگوی نظامی دولت عراق، امروز (سه‌شنبه)، در گفت‌و‌گو با روزنامه «العربی الجدید» خبر داد که این کشور خود را برای تحویل گرفتن جنگنده‌های کره‌ای «KAI T-50 Golden Eagle» (عقاب طلایی تی-۵۰) آماده می‌کند.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با اشاره به اینکه این کشور پیشتر با دولت کره جنوبی برای خرید ۲۴ فروند از این جنگنده‌ها به توافق رسیده است، توضیح داد که این جنگنده‌ها برای مأموریت‌هایی چندهدفه در عراق به کار گرفته خواهند شد.

نیروهای عراقی طی سال‌های گذشته تجربیات بسیاری در زمینه مبارزه با تروریسم و ریشه‌کن کردن عناصر باقیمانده داعشی کسب کرده‌اند و در این مدت، قدرتمندسازی نیروی هوایی و زمینی عراق همواره در دستور کار ارتش این کشور بوده است.

یحیی رسول در ادامه سخنانش خبر داد که ارتش عراق در حال حاضر در حال تجهیز پایگاه «الصویره» در جنوب شرق بغداد برای جنگنده‌های T۵۰ است. او در ادامه خاطرنشان کرد که هم‌اکنون ارتش این کشور بر تکمیل مقدمات لجستیکی تحویل این جنگنده‌ها در آینده نزدیک متمرکز شده است.

رسول درباره توانمندی این جنگنده‌ها توضیح داد T50 جنگنده‌ بسیار جدیدی به شمار می‌آیند که از دستگاه‌های بسیار پیشرفته و ابزارهای جمع‌آوری اطلاعات و تسلیحات نقطه‌زن برخوردار هستند و با جنگنده‌های «F16» آمریکایی در رقابت می‌باشند.

سخنگوی نیروهای مسلح عراق در ادامه اشاره کرد که T50‌ها قدرت گذر از سرعت صوت را دارا هستند و از آن‌ها برای پشتیبانی از نیروهای زمینی و همچنین مأموریت‌های دفاعی و آموزشی استفاده می‌شود.

او درباره مابقی پرنده‌های نظامی که در حال حاضر عراق در اختیار دارد، گفت: «ما در حال حاضر جنگنده‌های F16، جنگنده‌های سوخوی روسی و جنگنده‌های L159 ساخت جمهوری چک، همچنین هواپیماهای King Air و هواپیماهای شناسایی-شناسایی مسلح آمریکایی «سسنا ۲۰۸ کاروان» در اختیار داریم به همراه هواپیماهای C130 و هواپیماهای آنتونوف که ما آن‌ها را به عنوان ستون فقرات ترابری و پشتیبانی لجستیکی استفاده می‌کنیم.»

یحیی رسول در پایان با اشاره به اینکه قرارداد عراق تنها محدود به خرید این جنگنده‌ها نمی‌شود و اعزام افسران، مهندسان فنی، مهندسان آموزش تعمیر جنگنده‌ها از جمله جنگنده‌های F16 را در بر می‌گیرد، افزود که عراق همچنین درصدد تقویت توانمندی پهپادی خود است.

این در حالی است که «حسین علاوی» مشاور نخست‌وزیر عراق اخیرا در اظهاراتی گفت عراق در صدد خرید جنگنده‌های فرانسوی «رافال» است.

حسین علاوی اخیرا در گفت‌و‌گو با شبکه «رووداو» در این باره اظهار داشت که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق قصد دارد «ناوگان هوایی این کشور را از طریق خرید جنگنده‌های پیشرفته رافال توسعه دهد، باتوجه به تغییر در توانای مالی عراق و نیاز نظامی این کشور به این جنگنده‌ها برای تعقیب و گریز عناصر باقیمانده داعش در مناطق باز و زمین‌های کشاورزی.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول