اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

یک مسئول و 3 خبرنگار در پرونده مدرسه فوتبال مشهد تفهیم اتهام شدند

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز خراسان رضوی گفت: یکی از مسوولان اداره ورزش مشهد در پرونده مدرسه فوتبال تفهیم اتهام و با قرار قانونی راهی زندان شد، سه خبرنگار و فعال فضای مجازی نیز که بدون توجه به نظامات قانونی و اخلاق حرفه ای مبادرت به انتشار خبر، قبل از اثبات جرم کرده بودند، تفهیم اتهام شدند.

یک مسئول و 3 خبرنگار در پرونده مدرسه فوتبال مشهد تفهیم اتهام شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد حسین درودی اظهار کرد: یکی از مسوولان اداره ورزش مشهد در پرونده مدرسه فوتبال تفهیم اتهام و با قرار قانونی راهی زندان شد، سه خبرنگار و فعال فضای مجازی نیز که بدون توجه به نظامات قانونی و اخلاق حرفه ای مبادرت به انتشار خبر، قبل از اثبات جرم کرده بودند، تفهیم اتهام شدند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز خراسان رضوی افزود: دستگاه قضایی بلافاصله پس از انعکاس مطالب مربوط به این مدرسه در فضای مجازی و رسانه ای، اقدامات خود را آغاز کرد و تحقیقات ویژه قضایی در خصوص این پرونده ادامه دارد.

وی اضافه کرد: متعاقب انجام تحقیقات همه جانبه توسط بازپرس ویژه، افرادی که بدون مستندات قانونی و قبل از اثبات جرم توسط مرجع صالح قضایی اقدام به انتشار مطالبی کرده و موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم آورده بودند، احضار و تفهیم اتهام شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی افزود: مرجع تشخیص جرم، دستگاه قضایی است و بر این اساس از افراد، رسانه ها و فعالان فضای مجازی خواسته می‌شود از هر گونه اظهار نظری که منجر به برهم زدن آرامش روانی جامعه و تشویش اذهان عمومی شود، خودداری کنند.

درودی گفت: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری و دستو رییس قوه قضائیه از این پس با اینگونه رفتارها به ویژه در فضای مجازی با جدیت و قاطعیت بیش از پیش برخورد خواهد شد.

چندی پیش مدیررسانه‌ای سابق تیم شهر خودرو با انتشار خبری در فضای مجازی از وقوع یک فاجعه برای فوتبال مشهد خبر داد و مدعی شد والدین ۱۵ نفر از بازیکنان این باشگاه و مدرسه فوتبال آن با مراجعه به حراست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از باشگاه و مربی‌نماهای آن به‌خاطر تعرض به فرزندانشان شکایت کرده‌اند. به گفته وی این پرونده در دادستانی مفتوح است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول