اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

معلمان در انگلیس و ولز اعتصاب می‌کنند

همزمان با افزایش تورم در انگلیس، معلمان و اعضای اتحادیه آموزشی این کشور قصد دارند با برپایی اعتصاباتی اعتراض خود را به شرایط کاری و دستمزد کم نشان دهند.

معلمان در انگلیس و ولز اعتصاب می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، معلمان در انگلیس  و ولز قرار است روز چهارشنبه اعتصاب کنند. این نخستین اعتصاب هفت روزه‌ای است که با فراخوان اتحادیه صنفی «آموزش ملی» انجام می‌شود. این اتحادیه بزرگنرین اتحادیه صنفی بخش آموزش و پرورش در بریتانیا است. 

به نوشته روزنامه «گاردین» علاوه بر معلمان، اعضای اتحادیه آموزشی در انگلیس و ولز اعتصاب خواهند کرد. تخمین زده شده است که ۲۳۴۰۰ مدرسه در طول ۷ روز اعتصاب با مشکلات عمده‌ای مواجه شوند.

اعتصاب بعدی توسط اعضای این اتحادیه اواسط ماه فوریه در ولز انجام خواهد شد. در انتهای فوریه و در انگلیس مجددا اعتصاب برگزار خواهد شد. در اسکاتلند نیز اعتصاباتی در بخش آموزشی در جریان است. قرار است در ایرلند شمالی نیز اکثر معلمان در  ماه فوریه دست به اعتصاب بزنند.

 به نوشته گاردین، کارمندان بخش آموزشی انگلیس به دنبال افزایش دستمزد بالاتر از تورم هستند. دولت انگلیس تابستان گذشته گفت که حقوق معلمان ۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. اما اتحادیه صنفی معلمان با توجه به دو رقمی بودن تورم این پیشنهاد را رد کرد.

در روزهای اخیر، هزاران نفر از کارکنان آمبولانس انگلیس و ولز نیز در اعتراض به وضعیت معیشتی خود و بهبود شرایط کاری اعتصاب کردند.

 همزمان با افزایش اعتصاب‌ها در انگلیس، دولت این کشور قوانین جدیدی را برای کاستن از میزان اعتصاب‌ها پیشنهاد کرده که به شرکت‌ها اجازه دهد تا از اتحادیه‌ها برای اقدام به اعتصاب در آینده شکایت و کارگران را به دلیل شرکت در آن اخراج کنند (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/ ت 649

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول