اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«سمرقند» میزبان نشست سالانه بانک توسعه و بازسازی اروپا

سی و دومین نشست سالانه شورای مدیران بانک توسعه و بازسازی اروپا روزهای 16 و 18 می سال جاری میلادی در شهر «سمرقند» برگزار می‌‌شود.

«سمرقند» میزبان نشست سالانه بانک توسعه و بازسازی اروپا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، سی و دومین نشست سالانه شورای مدیران بانک توسعه و بازسازی اروپا روزهای 16 و 18 می سال جاری میلادی در شهر «سمرقند» برگزار می‌شود.

با توجه به این نشست، در محل ساختمان وزارت سرمایه گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری بین بانک توسعه و بازسازی اروپا و ازبکستان در مورد برگزاری سی و دومین نشست سالانه شورای مدیران بانک توسعه و بازسازی اروپا روزهای 16 و 18 می سال جاری میلادی در شهر «سمرقند» برپا شد.

در این مراسم از طرف ازبکستان «شهرت وفایف» مدیر کل آژانس اصلاحات راهبردی وابسته به ریاست جمهوری ازبکستان و از طرف بانک «کازوهیکو کاگوچی» رئیس بانک توسعه و بازسازی اروپا که به این کشور  سفر کرده، حضور داشتند.

این سند امضا شده وظایف سازمانی معین هر یک از طرفین را در تمهیدات، برگزاری و پوشش نشست سالانه بانک توسعه و بازسازی اروپا و نشست بازرگانی که برنامه ریزی می‌شود در آن بیش از 1500 مهمان از 73 کشور عضو بانک شرکت کند، تعیین می‌کند.

انتظار می‌رود برگزاری مراسمی در این سطح تاثیر مثبتی را در افزایش اعتبار بین المللی ازبکستان در محافل سرمایه گذاری جهان داشته باشد و همچنین فرصتی را برای نمایندگان جامعه تجاری فراهم کند تا با پتانسیل اقتصادی، سرمایه گذاری و صنعتی، فرهنگ غنی ازبکستان آشنا شوند.

موضوع اصلی این مراسم سرمایه گذاری در تامین پایداری اقتصاد خواهد بود. برنامه ریزی شده در چارچوب این نشست بحث و بررسی‌ها در مورد تنظیم اقدامات مبنی بر رفع چالش‌های پیش روی کشورهای عضو بانک برگزار شود.

در این نشست همچنین وضعیت اقتصاد کلان، نقش بخش خصوصی و دولت در توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر، روابط بین منطقه‌ای، همگرایی اقتصادی، امنیت غذایی، دیجیتالی سازی و دیگر موضوعات بررسی خواهد شد.

بانک توسعه و بازسازی اروپا با هدف حمایت از بازار و دموکراسی در سال 1991 میلادی ایجاد شده است. 65 کشور جهان، اتحادیه اروپا و بانک سرمایه گذاری اروپا سهام‌داران این بانک هستند. ازبکستان در سال 1992 میلادی به بانک توسعه و بازسازی اروپا پیوست. بانک توسعه و بازسازی اروپا در ازبکستان برای اجرای 120 طرح معادل 3 میلیارد و 700 میلیون یورو سرمایه گذاری کرده است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول