اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

کشت 3 هزار و 800 هکتار گندم آبی در فامنین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: در سال زراعی جاری 3 هزار و 800 هکتار گندم آبی در فامنین کشت شده است.

کشت 3 هزار و 800 هکتار گندم آبی در فامنین

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، منصور خزایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال زراعی جاری مطابق برنامه اجرای الگوی کشت در شهرستان فامنین به عنوان پایلوت کشوری، ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار کشت گندم آبی انجام گرفته است.

وی گفت: از این سطح اطلاعات ۳ هزار و ۵۵۱ هکتار(۹۳.۴% ) در قالب کشت قراردادی در سامانه شرکت بازرگانی دولتی توسط کارشناسان ثبت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با بیان اینکه مجری طرح کشت قراردادی گندم آبی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی است بیان کرد: اطلاعات سامانه پهنه‌بندی مبنای ثبت اطلاعات کشت قراردادی است.

وی تصریح کرد: مشوق‌های خوبی برای این طرح در قالب کود، تخفیف بیمه،کمک کرایه حمل و... ارائه می‌شود که کشاورزان در هر مرحله از کشت قراردادی می‌توانند با استفاده از امکانات برنامه کاربردی از وضعیت قرارداد، اطلاعات مربوط به توزیع نهاده‌ها، بیمه و... اطلاع یابند.

خزایی با بیان اینکه هدف از اجرای کشت قراردادی این است که کشاورز اطمینان داشته باشد با اجرای الگوی کشت مشکلی در فروش محصول تولیدی نخواهد داشت افزود: از این به بعد کشاورزانی مشمول حمایت‌های دولتی خواهند بود که الگوی کشت را اجرا کنند.

وی گفت: امیدواریم با اجرای طرح الگوی کشت شاهد افزایش درآمد کشاورزان و افزایش بهره‌وری در تولید محصولات باشیم.

پایان پیام/ 3140/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول