اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

امام جمعه قم: عمل به فرامین رهبری تنها نسخه رهایی از مشکلات است

آیت الله سعیدی نسبت به تمرکز مسئولان بر حل مشکلات معیشتی مردم تاکید کرد و گفت: توجه به توصیه‌های رهبری برای همه نهادها و قوای سه گانه لازم است زیرا گذر از مشکلات و پیشرفت فقط با عمل به نظرات کارشناسی و حکیمانه رهبر انقلاب قابل تحقق است.

امام جمعه قم: عمل به فرامین رهبری تنها نسخه رهایی از مشکلات است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر مقدس قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به آیه ۶۲ سوره توبه به جریان شناسی منافقان در صدر اسلام پرداخت و اظهار کرد: خداوند در این آیه به یکی از تخلف های منافقان پرداخته و می‌فرماید منافقان از روی حیله و تزویر برای معذور نشان دادن خودشان نسبت به کارهایشان برای شما مؤمنان قسم به خدا می خورند تا شما را راضی کنند در صورتی که اگر مؤمن بودند بهتر بود که خدا و رسولش را راضی کنند.

وی با بیان اینکه رضایت یک امر قلبی است و با احترام متفاوت است، گفت: رعایت احترام نسبت به دیگران یک دستور بین المللی اسلامی است که افراد باید به دیگران احترام بگذارند ولی مسأله رضایت یک مسأله قلبی است و قلب هم دست خدا است و کسی که می خواهد قلب کسی رابه دست بیاورد باید در راه رضای خدا بکوشد.

امام جمعه قم تصریح کرد: منافقان وارونه عمل می کنند و به خاطر این که می خواهد در دنیا زندگی خوبی داشته باشند به دنبال پناهگاه دیگری غیر از خدا و رسول می گردند و به فکر تسخیر قلب مسلمانان نیستند و با دشمنان اسلام رابطه خوبی بر قرار می کنند و معتقدند که شاید اسلام شکست بخورد و کفار پیروز شوند و برای اینکه خودشان در چنین شرایطی راحت باشند به مسلمانان خیانت می کنند.

وی گفت: خداوند در سوره مائده می فرماید منافقان حرفشان این است که می ترسیم از جانب کفار به ما آسیب ناگواری برسد بنابراین باید به سمت دوستی با آنها بشتابیم و خداوند متعال هم درباره این رفتار منافقان می فرماید امید است خداوند از سوی خود پیروزی را به نفع مسلمانان پیش آورد تا منافقان از آنچه در دل دارند پشیمان شوند.

سعیدی در خطبه دوم با بیان اینکه اولین مناسبت هفته آینده میلاد امیرالمؤمنین (ع) است، گفت: معرفت، محبت و توسل به امیرالمؤمنین (ع) و نصب العین قرار دادن سیره فردی، اجتماعی و سیاسی امیرالمؤمنین (ع) قلب و روح هر مسلمانی را نورانی می کند.

وی با بیان اینکه تجلی تبعیت از امیرالمؤمین (ع) در عملیاتی کردن سبک زندگی ایشان در ابعاد مختلف زندگی است، گفت: تبلور ولایت امیرالمؤمنین (ع) در ولایت امام عصر(عج) است و تجلی ولایت امام زمان(عج) در عمل کردن به احکام شرع مقدس بر اساس فتاوای مراجع تقلید و تبعیت از ولی فقیه در مسائل مختلف از جمله مسائل سیاسی و اجتماعی است.

امام جمعه قم تصریح کرد: از امیرالمؤمنین (ع) روایت شده است که ای بندگان خدا از خدا درباره بندگان و سرزمین‌هایش پروا کنید زیرا شما نسبت به سرزمین ها و حتی حیوانات هم مسئول هستید.

وی مناسبت دیگر هفته پیش رو را پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام و تکیه بر ایمان، از خود گذشتگی، جهاد، شهادت و حفظ انسجام و وحدت ملی شکل گرفت و مردم با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پا به میدان گذاشتند و به امید خدا در همین مسیر باقی می مانیم و تا رسیدن به حکومت جهانی امام زمان(عج) با عبور از همه سختی ها، مشکلات، توطئه ها و فتنه های پیچیده دشمنان لحظه ای عقب نشینی نخواهیم کرد.

سعیدی افزود: مناسبت بعدی ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب و ایام اعتکاف است که فرصتی برای سر فرود آوردن به درگاه خدا و طلب بخشش از خداوند است و حاصل این عبادت که سه روز در مکان خاص و با نیت و آداب خاص می مانند، پاکیزه شدن روح و قلب انسان از آلودگی های گناه است و از مسئولانی که این فرصت را برای مردم به ویژه برای نوجوانان و جوانان فراهم می کنند تشکر می کنیم و این را سرمایه بی بدیل برای کشور می‌دانیم.

وی با بیان اینکه در هفته گذشته مقام معظم رهبری از نمایشگاه توانمندی های داخلی به مناسبت شعار سال که تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است، بازدید کردند، گفت: این نمایشگاه نشان داد که ایران اسلامی در حوزه های گوناگون امنیت غذایی، سلامت، توانمندی های امنیتی و نظامی و سایر حوزه ها رشد مداوم و پرافتخاری داشته و این دستاوردها در سایه پرچم داری علمی رهبر معظم انقلاب و بسیج نیروهای کشور در این مسیر محقق شده و دورنمای پیشرفت ایران را نشان می دهد.

امام جمعه قم با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در میان تولید کنندگان دانش بنیان بر نیاز کشور به رشد سریع اقتصادی همراه با عدالت، گفت: حل مشکلات محسوس معیشتی و تقویت خانوارها رشد اقتصادی کشور را ضروری کرده زیرا یکی از اصول مهم حکومت اسلامی اصلاح و بهبود وضعیت عمومی خانواده ها در همه زمینه ها و آبادکردن شهرها است.

وی با بیان اینکه تمرکز مسئولان بر حل مشکلات معیشتی مردم با شتاب دادن به رشد اقتصادی و تقویت کارآمدی و امید آفرینی ضروری است، افزود: توجه به توصیه های رهبری برای همه دستگاه های گوناگون و قوای سه گانه لازم است زیرا گذر از مشکلات و پیشرفت فقط با عمل به نظرات کارشناسی و حکیمانه رهبر انقلاب قابل تحقق است.

سعیدی ادامه داد: حل مشکل جمعیت با سیاست های حمایتی از فرزند آوری، افزایش سرمایه گذاری برای تولید، حمایت از بخش خصوصی، مراقبت، مدیریت و نظم در اجرای برنامه های اصل ۴۴ قانون اساسی، ارتقاء دانش و فناوری و تداوم نهضت علمی، رقابتی کردن کالا و خدمات و بهبود محیط کسب و کار، اصلاح فرایندهای پر پیچ و خم اداری، پرهیز از سلیقه ای عمل کردن نهادهای نظارتی و تلاش برای رفع کسری بودجه برخی از محورهای توصیه های رهبری است که لازم است قوای سه گانه تدبیر سریعی برای عملیاتی کردن آنها داشته باشند.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول