اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

پروژه‌های آماده افتتاح ایرانسل به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی

پروژه‌های آماده افتتاح ایرانسل به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، شامل تکمیل فاز نخست پروژه توسعه فراگیر نسل پنج، توسعه مرکز سوئیچ شمال شرق، فاز نخست توسعه خطوط فیبرنوری، سایت‌های ارتباطی روستایی (USO)، فاز جدید توسعه شبکه همراه و ثابت (TD-LTE) و نسخه جدید سوپراپلیکیشن ایرانسل‌من هستند.

پروژه‌های آماده افتتاح ایرانسل به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی

اخبار شرکت‌ها؛

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، پس از افتتاح پروژه‌های ارتباطی و زیرساختی ایرانسل توسط وزیر محترم ارتباطات و فناوری‌اطلاعات در هفته دولت (۸ شهریور ۱۴۰۱) در سالن شهید قندی، پروژه‌های آماده افتتاح ایرانسل به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، شامل تکمیل فاز نخست پروژه توسعه فراگیر نسل پنج، توسعه مرکز سوئیچ شمال شرق، فاز نخست توسعه خطوط فیبرنوری، سایت‌های ارتباطی روستایی (USO)، فاز جدید توسعه شبکه همراه و ثابت (TD-LTE) و نسخه جدید سوپراپلیکیشن ایرانسل‌من هستند که جزئیات آن به شرح زیر است:

تکمیل فاز نخست پروژه توسعه فراگیر نسل پنج با بهره‌برداری از چهارصدمین سایت 5G ایرانسل

ایرانسل، نخستین ارائه‌دهنده 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت‌های نسل پنج در ایران، با پیشتازی در ارائه خدمات مبتنی بر جدیدترین فناوری‌های ارتباطی دنیا، پس از آنکه موفق شد تا در اول مرداد ۱۳۹۹، برای نخستین بار در ایران، خدمات 5G را به صورت تجاری عرضه کند و در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، آمار سایت‌های نسل پنج خود را به «۹» سایت برساند، از ابتدای سال ۱۴۰۱، پروژه «توسعه فراگیر 5G در سراسر ایران» را آغاز کرد و به این ترتیب، سایت‌‌های جدید نسل پنج ایرانسل، یکی پس از دیگری، در جای‌جای ایران اسلامی قد برافراشتند. بر همین اساس، روز ۸ شهریور ماه امسال، یکصد و ششمین سایت نسل پنج ایرانسل، طی مراسمی در سالن شهید قندی، توسط مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات به بهره‌برداری رسید.

در ادامه پروژه فوق و با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان فنی ایرانسل و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تعداد سایت‌های 5G ایرانسل در سراسر کشور، بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، همزمان با دهه مبارک فجر و ۴۴مین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، ۴۰۰مین سایت نسل پنج ایرانسل، در شهر کرمانشاه، آماده افتتاح توسط مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات خواهد بود. به این ترتیب، فاز نخست پروژه توسعه فراگیر 5G ایرانسل تکمیل شده و فاز دوم این پروژه کلید می‌خورد.

بهره‌برداری از مرکز سوئیچ شمال شرق ایرانسل در مشهد مقدس

توسعه مرکز سوئیچینگ شمال شرق ایرانسل در شهر مشهد، دیگر پروژه آماده افتتاح ایرانسل برای دهه فجر است. این پروژه، در زمینی به مساحت ۱۵۴۸ متر مربع و با مساحت فضای ساختمانی ۸۶۴ متر مربع، با ظرفیت ۸۰ رک در دو طبقه، به علاوه یک طبقه مرکز انرژی، احداث شده است.

ظرفیت کل برق این مجموعه، ۲ مگاوات و ظرفیت سامانه خنک‌کننده، ۶۰۰ تن سرمایشی است. با بهره‌برداری از این مرکز و افزایش ظرفیت ارائه خدمات ارتباطی به مشترکان ایرانسل در شمال شرق کشور، شاهد بهبود جدی در کیفیت تجربه شده خدمات ایرانسل توسط مشترکان محترم خواهیم بود.

بهره‌برداری از فاز نخست پروژه توسعه خطوط فیبرنوری ایرانسل

ایرانسل اجرای پروژه‌های توسعه خطوط فیبرنوری در شهرهای مختلف کشور را به عنوان زیرساخت ارائه خدمات شهر هوشمند و فناوری‌های نوین، جزء رئوس برنامه‌های خود قرار داده است. بر این اساس و نیز با هدف ارائه خدمت «فیبر به منازل (FTTH)»، فاز نخست توسعه خطوط فیبرنوری ایرانسل در شهرهای بابل، آمل، اسلامشهر، اراک، کمالشهر و شهر گلستان در استان تهران، به ترتیب با ۳۶، ۳۰، ۴۳، ۵۳، ۱۱ و ۲۷ کیلومتر، آماده افتتاح در دهه مبارک فجر هستند.

بهره‌برداری از 156 سایت جدید توسعه روستایی (پروژه USO) در 353 روستا

ایرانسل، اپراتور پیشگام در توسعه اینترنت پرسرعت روستایی، در ادامه پروژه وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات برای توسعه سایت‌های ارتباطی روستایی (USO)، 156 سایت جدید را برای پوشش 353 روستا در سراسر کشور راه‌اندازی کرده و به مرحله بهره‌برداری رسانده است.

بهره‌برداری از فاز جدید توسعه شبکه همراه و ثابت با افتتاح 344 سایت ارتباطی همراه و 98 سایت اینترنت ثابت (TD-LTE)

در ادامه توسعه سایت‌های ارتباطی ایرانسل در سراسر کشور، ۳۴۴ سایت ارتباطی همراه جدید در شهرها و استان‌ها مختلف ایران راه‌اندازی شده و دسترسی مشترکان ایرانسل به نسل‌های مختلف ارتباطی از جمله نسل سوم و چهارم تلفن‌همراه را امکان‌پذیر کرده است.

پایان پیام/

همچنین ایرانسل با هدف توسعه دسترسی مشترکان خود به خدمات اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE)، ۹۸ سایت جدید را در این زمینه نصب و آماده بهره‌برداری کرده است. به این ترتیب، پوشش خدمت اینترنت پرسرعت ثابت ایرانسل در شهرهای مختلف کشور، بیش از گذشته گسترش یافته است.

رونمایی از نسخه جدید سوپراپلیکیشن ایرانسل من

پروژه نسل جدید سوپر اپلیکیشن ایرانسل‌من، با هدف جایگزینی سوپر اپلیکیشن فعلی ایرانسل‌من، از تابستان ۱۴۰۰ آغاز شده و توسط تیم‌های داخلی شرکت ایرانسل و به صورت کاملاً بومی، توسعه یافته است. این پروژه در راستای هدف کلان بومی‌سازی سامانه‌های استراتژیک و وابستگی هر چه کمتر به شرکت‌های خارجی مطرح شده و خوشبختانه پس از گذشت یک‌سال توانسته با موفقیت به اولین انتشار رسمی خود برسد. این اپلیکیشن پیچیده به صورت Cloud-Native و با به‌کارگیری بهترین فناوری‌های حوزه نرم‌افزار توسعه یافته و تبدیل شدن به بزرگترین سوپر اپلیکیشن ایران را هدف‌گذاری کرده است.

از مهمترین ویژگی‌های این نرم‌افزار، می‌توان به معماری میکرو سرویسی (Micro-Service)، خط تولید کد کاملاً اتوماتیک شده (CI/CD)، سیستم مدیریت محتوا (CMS)، تجربه کاربری بسیار بهبود یافته و مانیتورینگ بلادرنگ در همه سطوح اشاره کرد.

در حال حاضر، این نسخه برای سیستم‌عامل اندروید منتشر شده و در اپ‌استورهای مختلف (گوگل‌پلی، مایکت ، چارخونه و...) قابل دسترس است. سوپر اپلیکیشن ایرانسل من، با دارا بودن 19.4 میلیون نفر کاربر فعال، این اطمینان را نیز به کاربران فعلی خود داده که با نصب نسل جدید سوپر اپلیکیشن و ورود به آن، می‌توانند تمام حساب‌های ایرانسلی و سیم‌کارت‌های ثبت‌شده خود را به صورت خودکار، به نسل جدید این سوپراپلیکیشن منتقل کنند.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول