اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ضرورت استفاده از پنل های خورشیدی در بخش کشاورزی بردسکن

فرماندار بردسکن با اشاره به کمبود آب کشاورزی در منطقه، اجرای طرح پنل های خورشیدی در بخش کشاورزی شهرستان بردسکن را ضروری برشمرد.

ضرورت استفاده از پنل های خورشیدی در بخش کشاورزی بردسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، علی دهقان زاده در ویژه مراسم دهه فجر که عصر امروز در مسجد جامع بردسکن برگزار شد، اظهار کرد: کاشت درختان غیر مثمر درحال حاضر ممنوع و بجای کشت این نوع درختان باید درختان دارای ارزش میوه ای وسرمایه گذاری از جمله زیتون کشت گردد.

وی تصریح کرد: ایجاد درخت زیتون در آینده نه چندان دور سبب ایجاد کارخانجات روغن گیری در منطقه می شود.

فرماندار بردسکن با اشاره به کمبود آب کشاورزی در منطقه، اجرای طرح پنل های خورشیدی در بخش کشاورزی شهرستان بردسکن را ضروری برشمرد و گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی و کاهش نزولات جوی و شرایط بسیار خوب آب و هوایی در بردسکن اجرای طرح پنل های خورشیدی باید در بخش کشاورزی این شهرستان نهادینه شود.

دهقان زاده همچنین به افت شدید منابع آبی و بحرانی بودن دشت های بردسکن و خاموشی چاه موتورهای کشاورزی اشاره کرد و افزود: تنها راه تامین آب برای باغات و مزارع، اجرای طرح های نوین آبیاری و راه اندازی پنل های خورشیدی است.

وی ضمن تاکید بر تکمیل زنجیره تولید در شهرستان، بیان کرد: جای صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی در شهرستان بردسکن خالی است لذا با احداث کارخانجات بسته بندی محصولات کشاورزی در شهرستان بردسکن حرکت بزرگ اقتصادی در شهرستان استارت زده می شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول