اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

گزارش فائو از کاهش قیمت مواد غذایی در جهان

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد اعلام کرد:‌ قیمت مواد غذایی در جهان در ماه ژانویه برای دهمین ماه متوالی کاهش یافته است و اکنون 18 درصد کمتر از رکود قیمت‌ها در ماه مارس گذشته است.

گزارش فائو از کاهش قیمت مواد غذایی در جهان

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، سازمان خوار و بار ملل متحد اعلام کرد، قیمت مواد غذایی در جهان در ماه ژانویه‌‌ برای دهمین ماه متوالی کاهش یافته است و اکنون 18 درصد کمتر از رکود قیمت‌ها در ماه مارس گذشته است.

شاخص قیمت سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) که بیشتر مواد غذایی در جهان را بررسی می‌کند در ماه ژانویه به 131.2 واحد رسید که نسبت به 132.2 واحد در ماه دسامبر کمتر است، این رقم کمترین میزان از سپتامبر 2021 به شمار می رود.

فائو در ابتدا رقم ماه دسامبر را 132.4 واحد اعلام کرده بود که اکنون این رقم اصلاح شده است.

بنا بر اعلام فائو، کاهش قیمت روغن‌های گیاهی، لبنیات و شکر به کاهش این شاخص کمک کرده اما در عین حال، قیمت غلات و گوشت تا حد زیادی ثابت مانده است.

همچنین این نهاد بین المللی، برآورد خود را برای تولید جهانی غلات در سال 2022 از 2.756 میلیارد تن به 2.765 میلیارد تن افزایش داد.

شاخص قیمت غلات فائو در ماه ژانویه تنها 0.1 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است، این درحالی است که این رقم افزایش 4.8 درصدی را نسبت به سال قبل ثبت کرده است.

 قیمت جهانی گندم نیز به علت پیشی گرفتن تولید استرالیا و روسیه از انتظارات، ۲.۵ درصد کاهش یافت. اما قیمت برنج به علت تقاضای قوی داخلی در برخی از کشورهای صادرکننده آسیایی، افزایش 6.2 درصدی را ثبت کرد.

قیمت روغن نباتی نیز در این ماه 2.9 درصد کاهش یافت، شاخص لبنیات 1.4 درصد و شکر 1.1 درصد افت کردند اما کاهش قیمت گوشت تنها 0.1 درصد بود.

در عین حال این نهاد اعلام کرد، به لطف رشد تولید گندم در استرالیا و روسیه، انتظار می رود، تولید جهانی گندم در سال 2022 رکورددار شود.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول