اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تحصیل ۴۱ هزار دانشجو در دانشگاه‌های خراسان جنوبی به برکت انقلاب

رئیس دانشگاه بیرجند با تأکید بر اینکه آموزش عالی استان مدیون انقلاب اسلامی است، گفت: در حال حاضر ۴۱ هزار و ۴۲ دانشجو در ۴۸ دانشگاه و موسسع آموزش عالی سطح استان مشغول تحصیل و پژوهش هستند و بیش از هزار و ۵۰ نفر استاد در مراتب علمی مختلف مشغول تدریس، تحصیل و پژوهش هستند.

تحصیل ۴۱ هزار دانشجو در دانشگاه‌های خراسان جنوبی به برکت انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احمد لامعی، رئیس دانشگاه بیرجند نیز در این دیدار با اشاره به ترویج گفتمان علم‌گرایی و دانایی‌محوری و معنویت‌گرایی در دانشگاه‌های استان، افزود: دانشگاه‌های استان به دنبال احیای اندیشه دانشگاه‌های تمدن‌ساز اسلامی ایرانی بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب هستند.

وی با تأکید بر اینکه آموزش عالی استان مدیون انقلاب اسلامی است، گفت: در حال حاضر ۴۱ هزار و ۴۲ دانشجو در ۴۸ دانشگاه و موسسع آموزش عالی سطح استان مشغول تحصیل و پژوهش هستند و بیش از هزار و ۵۰ نفر استاد در مراتب علمی مختلف مشغول تدریس، تحصیل و پژوهش هستند.

لامعی ادامه داد: ۲۴ شرکت دانش بنیان در سطح دانشگاه‌های استان مشغول فعالیت هستند و در برخی مراکز رشد و پردیس‌ها راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در دانشگاه بیرجند ۵۲ شرکت دانشگاهی، خلاق‌محور و دانش‌بنیان فعال هستند، گفت: دانشگاه‌های استان با برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های مختلف و کرسی‌های آزاداندیشی در عرصه جهاد تبیین خوش درخشیدند.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به درخشش دانشگاه‌های استان در عرصه پژوهش، تصریح کرد: دانشگاه بیرجند در سال جاری پنج همایش بین‌المللی و ۶ همایش ملی برگزار کرده است.

وی از راه‌اندازی اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری در دانشگاه بیرجند خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر ۷۵ دانشجو بین‌الملل در دانشگاه‌های خراسان جنوبی مشغول تحصیل هستند.

پایان پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول