اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پدر، عهده‌دار صیانت از نهاد خانواده است/ سرمایه‌گذاری عظیم برای فروپاشی خانواده

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری گفت: رکن تربیت خانواده، همیشه مادر است، اما رکن صیانت و حفاظت نهاد خانواده بر عهده پدر قرار دارد، اگر پدران از جایگاه خود سقوط کنند، خانواده فروپاشی می‌کند و نمی‌تواند صیانت شود، جایگاه پدران و مردان همچون عمود، پشتوانه‌ای است که خانواده را بین تمام تلاطم‌ها صیانت می‌کند.

پدر، عهده‌دار صیانت از نهاد خانواده است/ سرمایه‌گذاری عظیم برای فروپاشی خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران عصر امروز در جشن سالروز ولادت حضرت علی(ع) و روز پدر در مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) دماوند با بیان اینکه در شکل‌گیری خانواده، نقش‌ها متفاوت است، اظهار کرد: خانواده نعمت بزرگی است و شیاطین خیلی دور خانه و خانواده می‌چرخند، چراکه خانواده مرکز تربیت اولاد آدم و فضیلت‌ها و زیبایی‌های اخلاقی است و اشخاص می‌توانند در خانواده، علوی و فاطمی تربیت شوند.

وی با اشاره به اینکه اگر خانواده خراب شود، زیرساخت خوشبختی و سعادت جامعه خراب خواهد شد، افزود: شیاطین عمدتاً بر این تمرکز دارند که خانواده را تخریب کنند و تلاش دارند تا اتحاد و ارتباط عمیق عاشقانه بین خانواده‌ها آسیب ببیند.

امام جمعه موقت تهران گفت: در زمان ما فشار برای فروپاشی خانواده و تهدید برای از بین بردن خانواده خیلی بیشتر از قبل است و سرمایه‌گذاری عظیمی برای فروپاشی نهاد خانواده انجام شده است، طبیعتا وقتی تهدیدها بیشتر است، باید طراحی برای مقاومت‌ هم بیشتر شود و این مقاومت نیز در پرتو ولادت حضرت امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری تاکید کرد: امروز باید همه تلاش کنند که از خانواده صیانت شود و اکنون در زمان ما، مظلوم‌ترین موضوع خانواده است، خانواده در جامعه ما از جهت ارتباط بین زن و شوهر، عدم فرزندآوری، کاهش همکاری‌های مومنانه و غیره در معرض تهدید قرار دارد.

وی ادامه داد: یکی از کارهای مهمی که بر عهده همگان قرار دارد، حفظ خانواده است که باید از آن مراقبت کرد، برای حفظ خانواده باید هر کدام از ارکان خانواده، نقش‌های خود را طبق خواسته خداوند متعال انجام دهند، یعنی زن و مرد و فرزندان نقش خود را ایفا کنند و حریم‌ها نیز در ایفای نقش‌ها صیانت شود.

مؤسس مدرسه علمیه خواهران حضرت معصومه(س) دماوند تصریح کرد: رکن تربیت خانواده، همیشه مادر است، اما رکن صیانت و حفاظت نهاد خانواده بر عهده پدر قرار دارد، اگر پدران از جایگاه خود سقوط کنند، خانواده فروپاشی می‌کند و نمی‌تواند صیانت شود، جایگاه پدران و مردان همچون عمود، پشتوانه‌ای است که خانواده را بین تمام تلاطم‌ها صیانت می‌کند.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری بیان کرد: بانوان نسبت به صیانت از جایگاه آقایان در خانواده اهتمام داشته باشند، یکی از علت‌هایی که ما دختران از نظر فرآیند تربیت دچار آسیب‌هایی شدند به خاطر فقدان پدر در فرآیند تربیت است.

وی خاطرنشان کرد: پدر به غایب بزرگی در تربیت فرزندان تبدیل شده است و در این راستا، مادران به یاد داشته باشند که برای پدران جانشینی نکنند و کار تربیت را به تنهایی انجام ندهند، چرا که جریان تربیت بدون پدر فروپاشی می‌کند، امروز غیب پدران در فرآیند تربیت جدی است و مادران باید مواظبت کنند که سهم آقایان در مسیر تربیت کاملا ادا شود در غیر این صورت نسل روبه تکامل نخواهد بود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه اظهار داشت: اگر امروز چیزی به نام انقلاب و ایران اسلامی با پرچم رأفت و عزت وجود دارد به برکت حضرت امیرالمومنین(ع) است، نظام اسلامی پایگاه حضرت امیرالمومنین(ع) است و دشمنان این نظام نیز دشمنان حضرت هستند.

حاج‌علی‌اکبری افزود: این چیزی که امروز فراهم شده، محصول ولایت حضرت امیرالمومنین(ع) و اندیشه و تفکر غدیر بوده که جامعه ما از آن بهره‌مند شده است، خیلی باقی مانده تا جامعه ما آن طور که باید شود، اما قدم‌های بلندی برداشته شده است که باید با همت مردان و زنان این سرزمین، تداوم داشته باشد.

وی گفت: چشم امید برای ساختن کشور به هیچ کس جز خداوند متعال و عنایت حضرت امیرالمومنین(ع) نیست و از دیگران جز دشمنی و رقابت چیزی برای ما نخواهد داشت و باید روی پای خود بایستیم و این بزرگترین آموزه انقلاب برای فرزندان ما است تا ایران قوی و‌ سربلند را در همه عرصه‌های علم، فرهنگ، اقتصاد، اخلاق و غیره بسازند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: از جمله برکات انقلاب اسلامی در کنار تمام دانشگاه‌هایی که امکان تحصیل را برای بانوان فراهم کرده، فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان قبل از انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه خواهران که دارای رتبه و‌ مدرک معتبر باشد، وجود نداشت و‌ از برکت انقلاب اسلامی این امکان فراهم شد تا حوزه‌های علمیه خواهران در کشور از جمله در دماوند فعالیت کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: حوزه علمیه خواهران دماوند، یکی از میوه‌های شیرین انقلاب اسلامی است و هزاران نفر از خواهران در اقصی نقاط کشور در سطوح عالی تحصیل‌کرده حوزه‌های علمیه هستند.

پایان پیام/۶۷۰۱۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول