اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور کوبا

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا دیدار و رایزنی کرد.

دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور کوبا

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی و در نخستین سفرش به آمریکای لاتین پس از حضور در نیکاراگوئه و ونزوئلا بعدازظهر شنبه به وقت محلی وارد هاوانا پایتخت کوبا شد، با «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی همچنین قرار است با همتای کوبایی نیز ملاقات کند.
رئیس دستگاه دیپلماسی و هیأت همراه پیش از این در سفر به نیکاراگوئه و ونزوئلا با مقامات این کشورها درباره راه‌های گسترش مناسبات به ویژه همکاری‌های اقتصادی به رایزنی پرداخت. امیرعبداللهیان قبل از آن هم سفری کوتاه به موریتانی داشت و با رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور آفریقایی واقع در شمال غرب آفریقا نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، «الیو رودریگز پردومو»، معاون وزیر خارجه کوبا روز شنبه ۱۴ آبان ماه در حاشیه نخستین نشست هماهنگ کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد در تهران با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ملاقات کرد. وی با برشمردن زمینه‌های ارتقای همکاری‌های دو کشور خصوصا در حوزه اقتصادی، از طرف وزیر خارجه کوبا رسما از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به هاوانا دعوت به عمل آورد.
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول