اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

برنامه ویژه فدراسیون برای المپیکی شدن والیبال نشسته بانوان

رئیس فدارسیون جانبازان و معلولین گفت: بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو به دنبال حضور در المپیک 2024 پاریس هستیم.

برنامه ویژه فدراسیون برای المپیکی شدن والیبال نشسته بانوان

سیدمحمد شروین اسبقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشورمان در مسابقات جهانی 2 کار بزرگ انجام دادند. اول از همه توانستند عملکرد بسیار خوبی را در داشته باشند و در ادامه موفق شدند تیم های خوبی را هم شکست دهند و پیروزی برسند. هرچند انتظار ما همیشه از بازیکنان تیم ملی رفتن روی سکو است، اما با توجه به شرایطی که در تیم ملی والیبال نشسته بانوان حاکم بود در آن زمان نمی توانستیم انتظار سکو داشته باشیم. 

وی افزود: موفقیت دوم بازیکنان تیم ملی والیبال نشسته بانوان رفتارهای فردی بازیکنان بود که نشان دادند فرزند ایران هستند و نماد بانوان مسلمان در جهان هستند. آن ها بدون اینکه کسی حرفی بزند در مسابقات جهانی طوری رفتار کردند که به جهانیان ثابت کنند بانوی ایرانی چه جایگاه و مقامی دارد. همچنین در بازی فینال آقایان هم با بالا بردن پرچم کشورمان و تشویق تیم ملی والیبال نشسته مردان در آن سالنی که کاملا به نفع بوسنی بود قابل تقدیر بود.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین در خصوص حضور تیم ملی والیبال نشسته بانوان در بازی‌های آسیایی هانگژو عنوان کرد: اتفاقات مسابقات جهانی باعث شد تا نسبت به این بازیکنان بی تفاوت نباشیم و بی تفاوت هم نخواهیم بود. تیم ملی والیبال نشسته بانوان پس از مسابقات جهانی یک استراحت کوتاه داشتند  و در حال حاضر تمرینات تیم ملی درحال برگزاری است. تصمیم داریم با قدرت و هر چه تمام در مسابقات بازی‌های آسیایی شرکت کنیم. بر همین اساس در حال بررسی هستیم تا تیم ملی والیبال نشسته کشورمان پیش از رقابت‌های بازی‌های آسیایی در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنند. اگر ملی پوشان بتوانن در این مسابقات که خردادماه برگزار می شود حضور داشته باشند می توانند با یک روحیه مضاعف در بازی های آسیایی شرکت کنند.جلسه کمیته فنی و کادر فنی برگزار خواهد شد و نفرات تیم ملی و تصمیم گیری برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا انجام خواهد شد. 

اسبقیان در خصوص اینکه آیا مربی خارجی به تیم ملی والیبال نسشته بانوان اضافه می شود یا خیر.گفت: ظرفیت داخلی در والیبال نشسته کشورمان بسیار بالایی داریم همانطور که خودتان می دانید در بخش مردان با توجه به حضور مربیان سطح بالا در راس آن ها هادی رضایی شرایط بسیار خوبی داریم و باید از مشاوره آن ها در زمینه تیم ملی والیبال نشسته بانوان هم استفاده کنیم. هرچند کادر فنی تیم ملی والیبال نشسته بانوان در حال حاضر مشخص نیست و باید در جلسه ببینیم چه اتفاقات و تصمیمیاتی گرفته می شود ولی چیزی که می توانم بگویم این است که مربیانی که در مسابقات قهرمانی کشور عملکرد خوبی را داشتند جزء گزینه ها هستند و باید ببینیم خانم ایرانمنش چه کسانی را به عنوان کمک خود انتخاب می‌کند. اما مربی خارجی به تیم ملی اضافه نخواهد شد و تنها از مربیان آقایان به عنوان مشاور در تیم ملی استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم تیم را تقویت کنیم. 

وی در پایان درباره اینکه تیم ملی والیبال نسشته بانوان اردوی برون مرزی هم خواهد داشت یا خیر گفت: اگر اعزام به مسابقات قهرمانی آسیایی را داشته باشیم فکرنمی‌کنم دیگر برنامه ای برای اردوی برون مرزی برای ملی پوشان والیبال نشسته بانوان داشته باشیم. این مسابقات می تواند هم تجربه خوبی در سطح آسیا  هم بازی‌های تدارکاتی خوبی برای بازیکنان باشد. این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا تیم ملی بتواند در این مسابقات شرکت کند. این را هم باید اضافه کنم که بعد از بازی های آسیایی هانگژو در صورت کسب نتیجه خوب نیم نگاهی هم به المپیک 2024 پاریس خواهیم داشت. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول