اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

خانواده می‌تواند سکوی پرش برای بندگی خدا باشد

سخنران حرم کریمه اهل بیت(س) با اشاره به برخی از شاخصه‌های خانواده های موفق، خانواده را محل رشد و ارتقای انسان به سوی ذات اقدس الهی دانست و ابراز داشت: محیط خانواده می‌تواند سکوی پرش برای بندگی خداوند متعال باشد.

خانواده می‌تواند سکوی پرش برای بندگی خدا باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌ سیدعلی‌رضا تراشیون، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن اشاره به برخی از شاخصه های خانواده های موفق، خانواده را محل رشد و ارتقای انسان به سوی ذات اقدس الهی دانست و ابرازداشت: محیط خانواده می‌تواند سکوی پرش برای بندگی خداوند متعال باشد.

وی زمینه سازی برای گسترش مهر و محبت اهل بیت(ع) در محیط خانه را از مهمترین ویژگی‌های خانواده موفق اسلامی برشمرد و در ادامه به برخی از فضایل امیر المومنین علی(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: پیامبر اعظم(ص) در روایتی امیرالمومنین علی(ع) را به سوره توحید که از پرفضیلت ترین سور قرآنی است، تشبیه نموده اند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که در مبانی اسلامی ختم سه مرتبه سوره توحید، به منزله تلاوت تمام قرآن کریم است، خاطرنشان کرد: ممارست بر خواندن سوره توحید توسط سعد بن معاذ باعث گردید تا در تشییع جنازه وی، رسول الله(ص) به همراه تعداد بی‌شماری از ملائکه الهی حضور یافتند.

وی ضمن اشاره به روایتی از پیامبر اعظم(ص) گفت: رسول الله (ص) می‌فرمایند؛ یا علی هرکس تورا با قلبش دوست بدارد ثواب یک سوم ایمان آوردگان در نامه عملش ثبت می شود. محبت قلبی محبتی است که بین ما و خدا و بین خودمان و وجدانمان می توان به راحتی ان را تشخیص داد.

تراشیون با تأکید بر این که اگر یاد و نام امیرالمومنین علی(ع) از همان دوران کودکی زیاد برده شود، جولان سیر محبت در محیط تربیتی خانواده و در وجود تک تک اعضای خانه جریان پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: ممارست در بیان یاد و نام و خوبی ها و فضائل منجر به محبت قلبی می شود. پدر و مادر باید دوستی خود با اهل بیت(ع) به ویژه امام علی(ع) را ابراز نموده، فضای خانه را در ایام اهل‌بیت(ع) آکنده به نام و یاد ایشان نمایند.

وی با بیان این که جشن در اعیاد اهل بیت(ع) باید نمود وافری در محیط خانه و خانواده داشته باشد، ابراز داشت: دشمنان اسلام از دیرباز و در بزنگا‌های حساس دست به دامان جنگ پیچیده شناختی می شدند؛ به گونه ای که عمرعاص با تمسک به حیله های مختلف به گونه‌ای به مسلمانان القا کرده بود که بعد از شهادت مولی الموحدین علی(ع) در محراب نماز، عده‌ای تعجب می‌کردند که مگر علی نماز می‌خواند!

سخنران محفل معارفی حرم مطهر افزود: تا دنیا دنیاست، تقابل حق و باطل وجود دارد و دشمنان همواره در گستره تاریخ نقاط قوت جبهه حق را هدف قرار می دادند؛ روزگاری علی(ع) روزی امام حسین(ع) و در برهه ای امام زمان(عج) و در مواقعی در زمان غیبت ولی فقیه را هدف قرار می دهد تا بتواند با ارکان اصلی جبهه حق مقابله نماید.

وی با تاکید بر این که برای مقابله با توطئه‌های شوم دشمنان، باید محبت و دوستی با ارکان اصلی جبهه حق را تقویت نماییم، اظهار داشت: در محیط خانه باید نام امیر المومنین (ع) را بلند بیان کنیم تا فرزندان شاهد عمق محبت پدر و مادر نسبت به اهل(ع) باشند. بیان محبت ها تاثیرات به‌سزایی بر تعمیق تربیت دینی فرزندان دارد.

تراشیون در ادامه ضمن اشاره به روایتی از سیره نبوی در تاکید بر ارزشمندی حب علی(ع)، با بیان این که محب امیر المومنین(ع) اگر تشنه و گرسنه از دنیا برود، قبل از این که روی او پوشیده شود، از اطعمه و اشربه بهشتی تناول خواهد کرد، اظهار داشت: مردی که در جرگه با ایمان هاست و اهل نماز و روزه است و خود را مسلمان می داند، باید خود را آراسته به غیرت دینی نماید.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت غیرت را به برجک‌هایی برای صیانت از حریم الهی تشبیه کرد و اظهار داشت: غیرت مراقبت از حلال و حرام الهی است؛ بر اساس روایات اسلامی مرد باید غیور و زن غیرت پذیر باشد.

وی با تاکید بر این که حجاب موضوع خدایی است که باید از آن صیانت نمود، تصریح کرد: کسی که مقابل حجاب می ایستد مقابل خدا و کلام الله می ایستد؛ بر اساس مبانی دینی گناه تعمدی و عمدی جنگ با خداوند متعال است؛ لذا هرگناهی که برای فرار از فرمان الهی دنبال شود، جنگ با خداوند است و اگر گناهی کوچک شمرده شود، آثار به مراتب شدیدتری در برداشته، نفس کوچک شمردن گناه خود گناهی بزرگ است.

تراشیون در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به روایت «انظر وجه علی عباده» به فرازهایی از فضائل و آثار محبت به امیرالمومنین علی(ع) اشاره کرد و اذعان داشت: وجود مبارک مولی الموحدین علی(ع) با فطرت انسان سازگار است؛ اگر ظرف وجودی فرزندانمان از خوبی ها پرنشود، بدی و پلیدی‌ها جولان خواهد داد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: تربیت فرزندان بر محور محبت بر محمد و آل محمد(ص) از وظایف پدر و مادر نسبت به فرزندان است؛ وجود فرزندان باید سرشار از محبت به اهل‌بیت(ع) باشد.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول