اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

کریمی: کمبودهای مقطعی دارو تأمین می‌شود/ اهدای 2 هزار حلزون شنوایی رایگان به کودکان

معاون درمان وزارت بهداشت وضعیت بهداشت و درمان کشور را مطلوب خواند و گفت: دولت مردمی و مجموعه وزارت بهداشت و درمان عزم خود را جزم کرده تا کمبودهای مقطعی دارویی را با اتکا به ظرفیت‌های داخلی تأمین کند.

کریمی: کمبودهای مقطعی دارو تأمین می‌شود/ اهدای 2 هزار حلزون شنوایی رایگان به کودکان

به گزارش باشگاه خبرنگاران توانا امروز «یکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱» سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت در رویداد رسانه‌ای «چه سفرها کرده‌ایم» در مجموعه فرهنگی سرچشمه تهران حاضر شد و درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: موج هشتم، خفیف‌ترین موج کرونا در کشور بود اما آمار فوتی‌های این موج در کشور‌های آمریکایی، اروپایی و شرقی سه رقمی بوده است.

در این برنامه کریمی طی سخنانی با بیان اینکه ایران از کشورهای توانمند در حوزه بهداشت و درمان در منطقه است، گفت: دولت مردمی و مجموعه وزارت بهداشت و درمان عزم خود را جزم کرده تا کمبودهای مقطعی دارویی را با اتکا به ظرفیت‌های داخلی تأمین کند.

وی درباره اقدامات تأثیرگذار دولتمردان در جلوگیری از همه‌گیری کرونا در کشور بیان کرد:  پس از ورود دولت مردمی، بالاترین مقامات کشور برای مقابله با کرونا پا به میدان گذاشتند. رهبر معظم انقلاب اسلامی واکسن کرونا را در برابر دوربین‌ها تزریق کردند تا مردم برای دریافت واکسن تشویق شوند. در ادامه رئیس جمهور و وزیر امور خارجه برای تهیه واکسن مورد نیاز مردم بسیار تلاش کردند. 

کریمی با اشاره به تزریق ۱۵۶ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور ادعا کرد: در زمان اوج‌گیری کرونا، آمار تزریق واکسن به ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز در روز می‌رسید که این اتفاق در سطح دنیا یک رکورد جهانی بود و با همکاری و مشارکت خوب مردم تحقق یافت.

معاون درمان وزارت بهداشت از ۳۰۰ شهید مدافع سلامت کشور یاد کرد و درباره مجاهدت شبانه‌روزی آنها در این دوره تصریح کرد: با مطالعه و بررسی‌های انجام شده از پرونده ۲۴ هزار بیمار بستری در آی‌سی‌یو مشخص شد که واکسن‌های ایرانی کاملاً قابل رقابت با  واکسن‌ها خارجی و گاهاً از آنها هم بهتر است؛ این مطالعات نشان می‌دهد عوارض تولیدات داخلی ما با مطرح‌ترین واکسن‌های جهان رقابت داشتند و از برخی‌ها نیز بهتر بودند.

این بازدیدکننده از رویداد «چه سفرها کرده‌ایم» از تلاش برای تکثیر مطالعات علمی دانشمندان ایرانی درخصوص کرونا خبر داد و عنوان کرد: اطلاعات این مطالعات که توسط ۶۰ دانشمند عضو کمیته علمی کرونا دنبال شده بود برای برخی از مجلات آمریکایی ارسال شد که البته چاپ نکردند چرا که موجب اقتدار علمی کشورمان می‌شد.

کریمی درباره توسعه خدمات درمانی در کشورمان گفت: طی یک‌سال گذشته ۱۹ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی اضافه شده است که تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ تخت از این تعداد مروبط به آی‌سی‌یو است؛ طی دوره جدید فعالیت دولت مردمی ۲ هزار و ۸۰۰ پزشک متخصص نیز در سطح مناطق محروم کشورمان توزیع شده است.

وی از کاشت ۲ هزار حلزون شنوایی در یک سال گذشته برای ۲ هزار کودک به‌صورت رایگان خبرداد و تأکید کرد: وضعیت ایران در زمینه بهداشت و درمان، وضعیت مطلوبی است به‌طوری که مورد اعتماد مردم منطقه قرار گرفته‌ایم لذا در زمینه درمان بیماران خارجی در سطح کشور ۲۲۰ بیمارستان دارای مجوز فعالیت می‌کنند. 

معاون درمان وزارت بهداشت و درمان درخصوص کمبودهای دارویی گفت: وزارت بهداشت و دولت مردمی برای تأمین داروهای مورد نیاز عزم جدی دارد و کمبودهای مقطعی دارویی توسط ظرفیت‌های داخلی تامین خواهند شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول