اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انگلیس: تسلیح اوکراین تنها راه رسیدن به صلح است!

وزیر خارجه انگلیس در مقاله‌‌ای که بیشتر بوی تنش‌زایی می‌دهد، گفته که تسلیح اوکراین برای نبرد با روسیه تنها مسیر رسیدن به صلح است.

انگلیس: تسلیح اوکراین تنها راه رسیدن به صلح است!

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه سیاست‌های غرب برای دامن زدن به ناآرامی‌ها در اوکراین، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس در مقاله‌ای که امروز (یکشنبه) در روزنامه انگلیسی «گاردین» نیز به چاپ رسیده، مدعی شده است که تسلیح اوکراین، «تنها مسیر رسیدن به صلح است».

وی در این اظهارات در حالیکه بیشتر بوی جنگ می‌دهد تا صلح، گفته است: «کمک به تسلیح اوکراین برای دفاع از خود در برابر روسیه، سریع‌ترین راه برای دستیابی به صلح است».

کلورلی در آستانه سفر روز سه‌شنبه خود به جزیره مالت که از اول فوریه ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده گرفته است، در مقاله‌ای در روزنامه «تایمز» مالت نوشت:«پوتین مانند همه حاکمان خودکامه تنها به قدرت مخالفان خود پاسخ می‌دهد. او طرح 10 نکته‌ای ولودیمیر زلنسکی (رئیس‌جمهور اوکراین) برای صلح را در دسامبر گذشته رد کرد و به همین دلیل است که انگلیس و دوستان اوکراین هر آن‌چه را می‌توانند در حال انجام دادن هستند تا اوکراین در میدان نبرد به پیروزی برسد و به همین دلیل است که من خوشحالم که آلمان و آمریکا در حال پیوستن به انگلیس در ارسال تانک به اوکراین هستند».

وی با اشاره به این موارد نتیجه‌گیری کرد: «دادن ابزار مورد نیاز به اوکراین برای پایان دادن به این کار، سریع‌ترین و در حقیقت تنها مسیر به سوی صلح است».

انگلیس همچون آمریکا از جمله کشورهای غربی بودند که با فشار تحریم‌ها علیه روسیه و عرضه تسلیحات به اوکراین، بیش از پیش به آتش ناآرامی‌ها در اوکراین دامن زده‌اند و در همین راستا، «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس ماه گذشته،در تماس تلفنی با زلنسکی وعده ارسال دو تانک چلنجر به اوکراین را داده بود.

مسکو هشدار داده است که تسلیحات غرب به اوکراین، هدف اصلی ارتش روسیه قرار خواهند گرفت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول