اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

متکی: عفو رهبر انقلاب نقطه پایان و میخی بر تابوت اغتشاشات است/ این عفو ناشی از تعامل هوشمند رهبری بود

رئیس خانه احزاب ایران با اشاره به موافقت رهبر انقلاب با عفو گسترده محکومان اغتشاشات گفت:‌ اقدام امروز مقام معظم رهبری نقطه پایان و میخی بر تابوت اغشاشات بوده و تکمیلی بر تعامل هوشمندانه ایشان با حوادث داخلی است.

متکی: عفو رهبر انقلاب نقطه پایان و میخی بر تابوت اغتشاشات است/ این عفو ناشی از تعامل هوشمند رهبری بود

منوچهر متکی رئیس خانه احزاب در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به موافقت رهبر انقلاب با عفو گسترده محکومان اغتشاشات گفت: اقدام امروز مقام معظم رهبری نقطه پایان و میخی بر تابوت اغشاشات بوده و تکمیلی بر تعامل هوشمندانه ایشان با حوادث داخلی است، همان گونه که تعاملات ایشان با حوادث خارجی را هم به درستی دیده بودیم.

متکی افزود: این اقدام نوعی اجابت خواسته های بخشی از جامعه بود، بسیاری از خانواده ها درخواست کرده بودند نظام بچه هایشان را ببخشند و ایشان نیز این درخواست را اجابت کردند.

وی تاکید کرد: در ابتدای حوادث اخیر با توجه به اینکه جنگ نرم و همه جانبه دشمن در فضای مجازی برای اثر گذاری در ذهن جامعه نسبت به نظام و دولت اتفاق افتاده بود، ایشان در همان ابتدا با تفکیک اغتشاش و اعتراض  این دو صف را از هم جدا کردند.

وزیر سابق امور خارجه گفت: مضمون و پیام عفو اخیر رهبری این بوده که اعتراض و انتقاد شنیدنی است، خودشان را کنار نسل جوان قرار دادند و فرمودند این افراد فرزندان ما هستند و نگاه پدرانه داشتند.

وی افزود: قوه قضاییه و نیروی انتظامی نیز در حوادث اخیر هوشمندانه عمل کردند و مجالی به ورود دشمن به کشور و کشته سازی ندادند، نیروی انتظامی و بسیج شهدای زیادی دادند ولی تهاجم متقابل نداشتند. 

متکی عنوان کرد: در ایستگاه پایانی صف‌های اعتراضات و اغتشاشات مشخص شد، عناصر معینی آگاهانه با گره خوردن با دشمن و سپردن تعهدات به دشمن وارد این میدان شدند، و باید با این افراد برخورد شود.

وزیر سابق امور خارجه ادامه داد: البته عده ای از جوانان کسانی بودند که به گمان پایان یافتن جمهوری اسلامی فریب خورده بودند و با نگاه القائی وارد میدان شده بودند، مقام معظم رهبری گام پایانی را برداشتند و با این عفو تدبیر خودشان را کامل کردند.

وی افزود: در حوادث اخیر آمریکا تلاش کرد یکپارچگی را علیه جمهوری اسلامی راه بیندازد و اروپایی ها نیز فریب آمریکا را خوردند و گمان کردند کار جمهوری اسلامی ایران تمام شده است و آن را به جوانان داخل کشور القا می کردند. 

رئیس خانه احزاب در پایان گفت: افرادی که در حوادث اخیر فریب خورده بودند تعدادشان از افرادی که عمدا علیه نظام کار می کردند بسیار کمتر بود و اغتشاش گران تعدادشان بسیار اندک بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول