اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

موفقیت‌های کم نظیر آموزش و پرورش بویراحمد/کسب 14 رتبه کشوری قرآن تا شناسایی 200 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد به موفقیت‌های کم نظیر این دستگاه در سال جاری اشاره کرد.

موفقیت‌های کم نظیر آموزش و پرورش بویراحمد/کسب 14 رتبه کشوری قرآن تا شناسایی 200 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج کورش دلشاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه ما می دانیم انقلاب اسلامی حکومت منحوس پهلوی را برچید حکومت مردمی را بنا نهاد پایه های جمهوری اسلامی بر ۲ اصل اسلام و مردم یعنی اسلامیت و جمهوریت است راز و رمز پیروزی انقلاب هم اتکا به خداوند و صبر و مردمی بودن و فداکاری و وحدت و رهبری امام بود.

مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به دستاوردهای چهل ساله اشاره داشتند در بیانیه گام دوم چنین بیان شده که انقلاب ما با همه انقلاب ها تفاوت دارد هم از نظر ماهیتی و هم شکلی با سایر انقلاب‌ها متفاوت است.

وی گفت: بیانیه گام دوم منشور انقلاب اسلامی است و آموزش و پرورش باید به آن بیشتر توجه کند.

این مسئول گفت: شهرستان بویراحمد قریب به ۷۰ هزار دانش آموز و قریب به ۵۰۰ مدرسه دارد دانش آموزان ابتدایی ۳۷ هزار و ۸۵۰ نفر هستند همچنین ۲۹۸ مدرسه در مقطع ابتدایی داریم در متوسطه اول ۱۰۳ مدرسه و ۱۶ هزار و ۱۳۲ نفر‌ در این مقطع تحصیل می‌کنند.

این مسئول گفت: در پایه متوسطه دوم ۵۷ مدرسه و قریب بر 10 هزار دانش آموز داریم در فنی حرفه ای و کاردانش ۲۱ مدرسه و ۲۶۶۰ دانش آموز داریم در مقطع ابتدایی یک هزار و ۳۶۸ کلاس در متوسطه اول ۴۶۵ کلاس و در مقطع فنی و حرفه ای ۷۷ کلاس و در کاردانش ۶۸ کلاس و در متوسطه دوم ۳۱۰ کلاس درس داریم در شهرستان بویراحمد نزدیک به  ۲هزار و ۸۸ کلاس داریم. 

وی افزود: دانش آموزان استان کهگیلویه و بویراحمد در حدود ۱۷۱ هزار نفر هستند که بیش از ۴۰ درصد آنها در شهرستان بویراحمد مشغول به تحصیل هستند اما نکته حائز اهمیت این است که سالانه بیش از ۳ هزار دانش آموز جدید از سایر مناطق استان به شهرستان بویراحمد ورودی داریم.

دلشاد گفت: در حوزه پشتیبانی و توسعه در سال تحصیلی جدید ۸ مدرسه جدید افتتاحیه داشتیم آسفالت حیاط مدرسه بیش از ۱۰ هزار متر مربع انجام شد در بخش  احداث و تامین و تجهیز سرویس بهداشتی ۱۲۰ مورد داشتیم و همچنین ۱۵۰ دستگاه کامپیوتر در مدارس توزیع کردیم  در بخش کلنگ‌زنی جهت احداث مدارس ۶ مورد داشتیم.

وی ادامه داد: در حوزه رفاه و تعاون ۳۰ میلیارد تومان وام صندوق قرض الحسنه به حساب یک هزار و ۲۳۴ نفر از همکاران فرهنگی واریز کردیم در ثبت بیمه دانش آموزان و  فرهنگیان ۶۸ هزار نفر از طریق بیمه دانا بیمه شدند و در اسکان نوروزی مقام اول را کسب کردیم که بیش از ۹۰ درصد اسکان در بویراحمد بوده است. 

این مسئول گفت: در بحث رتبه بندی در مرحله اول برای همه صادر شده و در هیئت ممیزی در حال اجراست همچنین یکی از کارهای مهمی که انجام دادیم تجهیز مدارس به برق اضطراری است برای اینکه اطلاعات دانش آموزان از روی سیستم ها حذف نشود.

دلشاد گفت: در حوزه ضمن خدمت تجلیل از معلمان نمونه را داشتیم در حوزه واحد مستند سازی ۱۴۹ ملک را بررسی کردیم در حوزه قرآن و عترت و نماز در مرحله آموزشگاهی ۴۰ هزار دانش آموز داشتیم و قریب بر  ۱۲۰۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند در حوزه قرآن عترت و نماز ۱۴ رتبه کشوری کسب کردیم و با سازمان دانش آموزی همکاری بسیار خوبی داریم و مانور زلزله در ۲۵۰ مدرسه صورت گرفت.

وی گفت: جشن عاطفه ها امسال کم نظیر بود و باشکوه برگزار شد که با حضور 2 هزار دانش‌آموز دختر برگزار  شد همچنین در حوزه واحد فرهنگی فردا ۷۲ برنامه برگزیده استانی داشتیم در حوزه بهداشت سفیران سلامت شش اثر برگزیده داشتیم تعداد ۱۰ هزار نفر در پرسش مهر شرکت کردند یک هزار نفر در مسابقه راه یافتند.

دلشاد گفت: مرکز مشاوره ای امسال راه اندازی کردیم یکی از توانمندترین نیروهای خودمان را در آن قرار دادیم در حوزه تربیت بدنی مقام اول استانی در رشته والیبال و تنیس روی میز را داشتیم مقام اول مادران و دختران و پدران و پسران در رشته والیبال و تنیس داشتیم در رشته فوتسال مقام اول در رشته فوتسال متوسطه دوم و مقام اول استانی دومیدانی دختران و پسران
 ۶۲ مقام اول در دو میدانی را داشتیم.

وی ادامه داد: تعداد ۷۸ مدرسه  ما زیر ۱۰  نفر هستند و شناسایی ۲۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل را داشتیم.

دلشاد افزود: در جشنواره خوارزمی کسب رتبه اول استانی متوسطه اول را داشتیم و رتبه سوم در محور بازارچه و رتبه سوم در محور آزمایشگاه داشتیم در متوسطه دوم کسب رتبه اول کنکور توسط فرناز حسن زاده و کسب مدال طلا توسط سنا اژدری در پژوهش سلول های بنیادی
 در رشته فنی حرفه ای و کاردانش رتبه سوم هستیم و در این رشته  ۶۳ درصد آن پسر هستند و ۳۷ درصد دختر هستند و امسال ۷ درصد رشد داشتیم. 

وی گفت: در کل استان ۳ درصد افراد در رشته ریاضی هستند ولی در سالی که گذشت در مدرسه مصلی نژاد کلاس ریاضی تاسیس کردیم و ۱۰ درصد افزایش داشته  مسابقات علمی مرحله شهرستانی متوسطه اول ۶۴۰ نفر در مسابقه علمی شرکت کردند.

این مسئول افزود: تعداد ۹۰ مدرسه غیر دولتی داریم و 9 مدرسه شاهد و ایثارگران داریم دانش آموزان شاهد حدود ۱۰۰۰ نفر هستند هیئت امنایی ۳۸ مدرسه داریم.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول