اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

14 هزار یزدی مورد غربالگری سرطان روده بزرگ قرار گرفتند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از رتبه دوم این استان در بحث غربالگری سرطان روده بزرگ خبر داد و گفت: تاکنون ۱۴ هزار نفر در گروه سنی ۵۰ تا ۶۹ سال مورد غربالگری سرطان روده بزرگ قرار گرفته‌اند.

14 هزار یزدی مورد غربالگری سرطان روده بزرگ قرار گرفتند

دکتر محسن میرزائی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد، اظهار کرد: استان یزد جز سه استان در ده سرطان شایع کشور است که بخشی از آن به دلیل تشخیص و دسترسی به خدمات تشخیصی سرطان و بخش دیگر مربوط به عوامل خطر شایع در استان است.

وی افزود: سرطان به‌عنوان یک گروه از بیماری‌های غیر واگیر، دومین علت مرگ‌ومیر در استان و کشور است. در همین راستا سالانه دو هزار و ۳۰۰ تا دو هزار و ۴۰۰ بیمار جدید مبتلا به سرطان در استان یزد شناسایی می‌شوند که این آمار در مقایسه با کشور وضعیت نامناسب‌تری دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد  یکی از راه‌های کنترل این بیماری را پیشگیری و تشخیص در مراحل اولیه عنوان و اضافه کرد: در حال حاضر سه سرطان پستان، دهانه رحم و روده بزرگ در مراکز و پایگاه‌های خدمات جامع به صورت رایگان غربالگری می‌شود و در صورت نیاز به مرکز تشخیص زود هنگام سرطان واقع در بیمارستان شهید صدوقی ارجاع می‌شود که این روند هزینه درمان بیمار را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد.

دکتر میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: غربالگری سرطان دهانه رحم و سینه برای خانم‌های بالای ۳۰ سال و غربالگری سرطان روده بزرگ برای کلیه افراد ۵۰ تا ۶۹ سال انجام می‌شود.

پایان پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول