اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

26 بهمن جلسه محرمانه سنا آمریکا درباره بالن چینی

رهبر اکثریت سنا گفته است که در تاریخ 15 فوریه (26 بهمن)، جلسه‌ای محرمانه در رابطه با بالن جنجالی چین که در نهایت آمریکا آن‌ را سرنگون کرد، در سنا برگزار خواهد شد.

26 بهمن جلسه محرمانه سنا آمریکا درباره بالن چینی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی تصمیم دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا برای سرنگونی یک بالن چینی که واشنگتن مدعی است، جاسوسی بوده و روز شنبه هفته جاری بر فراز ساحل ایالت کارولینای جنوبی در شرق آمریکا ساقط شد، «چاک شومر» رهبر اکثریت حزب دموکرات در سنا آمریکا روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که تمامی سناتورهای سنا در تاریخ پانزدهم فوریه (۲۶ بهمن ماه)، جلسه‌ای محرمانه درباره این موضوع برگزار و گزارشی درباره این بالن، دریافت خواهند کرد.

بنا بر گزارش وبگاه تحلیلی «پولتیکو»، این سناتور دموکرات ایالت نیویورک تصریح کرد، هنوز گزارش وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا که قرار است در اختیار سناتورهای آمریکا قرار گیرد، مشاهده نکرده است اما این جلسات محرمانه معمولاً «جایگاه ما در قبال چین» در ارتباط با توانمندی‌های نظامی و جاسوسی را پوشش می‌دهد.

دولت بایدن روز شنبه هفته جاری دستور سرنگونی بالن چین با استفاده از یک جنگنده پیشرفته رادارگریز «اف-۲۲» را صادر کرد. بایدن در پی این تصمیم اعلام کرد که به پنتاگون گفته بود که روز چهارشنبه این بالن را سرنگون کنند اما مشاوران امنیتی وی را متقاعد کرده‌ بودند که این تصمیم را به تعویق بیندازد.

دفتر شومر در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که زمانیکه اطلاعات مربوط به بالن در معرض عموم قرار گرفت، پکن تلاش کرد در «اسرع وقت» این بالن را از حریم هوایی ایالات متحده خارج کند.

در این بیانیه همچنین آمده است که دست‌کم سه بالن مشابه در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» بر فراز «بخش‌هایی از ایالات متحده» مشاهده شده است که البته روز گذشته گزارش‌های متناقضی از صحت این اطلاعات در رسانه‌های آمریکایی منتشر شد.

رهبر اکثریت دموکرات‌های سنا همچنین در ادامه از تصمیم بایدن برای سرنگون کردن بالن چین بر فراز آب به عنوان امن‌ترین گزینه و «گزینه‌ای که دستاورد اطلاعاتی ما را به حداکثر رساند» تقدیر کرد.

وی ادامه داد که ایالات متحده در حال حاضر می‌تواند تجهیزات نظامی باقیمانده در بالن را تجزیه و تحلیل کند.

روز گذشته (یکشنبه)،در پی اقدام واشنگتن در ساقط کردن بالن چینی که مقام‌های آمریکایی تأکید داشتند قصد جاسوسی از مکان‌های راهبردی ایالات متحده را داشته است، وزارت خارجه چین از احتمال انتقام‌گیری از واشنگتن برای این اقدام خبر داد.

وزارت خارجه چین تصمیم روز گذشته (شنبه) «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا برای صدور مجوز حمله یک جنگنده رادارگریز پیشرفته «اف-۲۲» برای سرنگون کردن بالن چین را بشدت مورد انتقاد قرار داد و این اقدام را «واکنش افراطی صریح و نقض جدی عرف بین‌المللی» توصیف کرد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول