اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

بانوی سراوانی برای 75 نفر اشتغال ایجاد کرده است

ساجده سپاهی، بانوی بلوچ اهل شهرستان سراوان است که در کنار حفظ میراث کهن بلوچستان، برای ۷۵ بانوی سرپرست خانوار، ایجاد اشتغال کرده است.

بانوی سراوانی برای 75 نفر اشتغال ایجاد کرده است

ساجده سپاهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: من ساکن سراوان هستم و مانند بسیاری از دختران بلوچ، از کودکی با هنر سوزن‌دوزی آشنا شدم و سپس بصورت علمی‌تر، این مهارت را دنبال کردم.

صنعتگر و راهبر شغلی کمیته امداد سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه دارای مدرک فنی‌وحرفه‌ای در رشته‌های سوزن‌دوزی و قلاب بافی است، افزود: به عقیده من سعی و تلاش، ایده‌پردازی، جسارت و ریسک پذیری است که می‌تواند انسان را به موفقیت برساند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ۷۵ دختر و بانوی سرپرست خانوار که تحت پوشش کمیته امداد هستند، با ما همکاری دارند و توانسته‌اند با استفاده از هنر سوزن‌دوزی به خودکفایی برسند.

سپاهی افزود: دوره‌های آموزش قلاب بافی نیز تاکنون برای ۴۰ بانوی مددجوی تحت پوشش کمیته امداد برگزار شده است و انشا‌الله تداوم خواهد داشت.

سپاهی اظهار کرد: شرکت در نمایشگاه‌های مختلف می‌تواند تا حد زیادی به معرفی این هنر و افزایش فروش کمک کند، به همین دلیل از سال ۹۸ تاکنون سعی کردیم در ادوار مختلف نمایشگاه‌ها حضور فعال داشته باشیم.

راهبر شغلی کمیته امداد سیستان و بلوچستان بیان کرد: این افتخار بزرگی است که زنان سرپرست خانوار بتوانند با اتکا به توانایی خود و هنر اصیل بلوچستان به خودکفایی برسند و به منبع درآمد قابل اطمینان دست پیدا کنند.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول