اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تشکیل گذرگاه هوایی ویژه ارتش ترکیه برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان

وزیر دفاع ترکیه ضمن اعلام تشکیل گذرگاه هوایی ویژه برای ارسال کمک‌ها به مناطق زلزله‌زده، گفت همه هواپیماهای این کشور در حالت آماده‌باش هستند.

تشکیل گذرگاه هوایی ویژه ارتش ترکیه برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع ترکیه امروز (دوشنبه) از ایجاد گذرگاه هوایی ویژه توسط ارتش این کشور برای ارسال کمک‌ها به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه طی بازدید از روند ارسال کمک‌های هوایی به زلزله‌زدگان در جنوب این کشور، گفت: «همه هواپیماهای ما در حالت آماده باش هستند تا تدارکات تیم‌های امدادی را به مناطق آسیب‌دیده منتقل کنند».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، آکار در ادامه توضیح داد: «نیروهای مسلح ترکیه، یک گذرگاه هوایی ویژه را برای کمک به مناطق زلزله‌زده و اعزام تیم‌های جستجو برای یافتن بازماندگان ایجاد کرده است».

وی همچنین افزود: «به تعیین تلفات و خسارات نیروهای مسلح ترکیه بر اثر زلزله ادامه می‌دهیم و تاکنون متاسفانه ۳ شهید و چند مصدوم داریم. نیروهای ما در حال آماده‌شدن برای انتقال تدارکات تیم‌های نجات به مناطق آسیب‌دیده هستند».

طبق این گزارش وزیر دفاع ترکیه به همراه رئیس ستاد کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی این کشور به مناطق زلزله‌زده در جنوب ترکیه رفتند.

به نوشته آناتولی، تاکنون کشورهای روسیه، ایران، لهستان، بلغارستان و جمهوری آذربایجان آمادگی خود را برای ارسال تیم‌های امداد و نجات و کمک به زلزله‌زدگان در ترکیه اعلام کرده‌اند.

پیش از این، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در پیام‌هایی به همتایان ترکیه‌ای و سوری خود، از آمادگی مسکو برای ارائه کمک‌های لازم جهت رفع پیامدهای زلزله امروز خبر داده بود. (جزئیات بیشتر)

«فواد اُکتای» معاون رئیس‌جمهور ترکیه ضمن اشاره به لغو پروازهای مسافری در برخی استان‌های زلزله‌زده، آمار تلفات این زمین‌لرزه شدید تا ساعت ۱۰:۳۰ (به وقت ایران) ۲۸۴ کشته و ۲۳۲۳ زخمی است.

 

 

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول